سیاسی

ایران و روسیه مصمم به افزایش مبادلات تجاری هستند

خبرمهم: آقای رییسی گفت آقای پوتین برای افزایش قابل ملاحظه مناسبات دوجانبه در همه عرصه‌ها و بویژه در زمینه اقتصادی، اراده‌ای جدی دارد .

 رییس جمهور کشورمان در جمع فعالان اقتصادی روسیه گفت: موافقتنامه جامع همکاری‌های بیست ساله بین ایران و روسیه ، نقشه راه جهش مناسبت همه‌جانبه بین دو کشور  خواهد بود.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، آقای رییسی با اشاره به اینکه مقدمات موافقتنامه جامع همکاری‌های دو کشور فراهم شده است و به زودی نهایی خواهد شد، افزود: در دیدار با رییس جمهور روسیه هم اتفاق نظر داشتیم که سطح کنونی مناسبات اقتصادی رضایتبخش نیست و باید با رفع موانع، زمینه افزایش مبادلات دوجانبه به سرعت فراهم شود.

در این نشست که وزیران امور خارجه، نفت، امور اقتصادی و دارایی، سه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم حضور داشتند رییس جمهور کشورمان به ظرفیت‌های کم‌نظیر برای جهش مبادلات اقتصادی بین ایران و روسیه اشاره کرد و گفت: باوجود رشد نسبتا خوب در میزان مبادلات اقتصادی، اما ظرفیت‌ها بسیار بیشتر است.

آقای رییسی به مذاکره با همتای روسی اشاره کرد و افزود: آقای پوتین برای افزایش قابل ملاحظه مناسبات دوجانبه در همه عرصه‌ها و بویژه در زمینه اقتصادی، اراده‌ای جدی دارد و  با من هم عقیده بود که میزان فعلی مبادلات اقتصادی بین دو کشور رضایتبخش نیست.

وی به ضرورت رفع موانع صادرات و کاستن از مجوز‌های دست و پاگیر اشاره و تاکید کرد: وزرای همراه، اعضای کمیسیون اقتصادی و فعالان اقتصادی که در این نشست حضور دارند، باید برای مانع زدایی از صادرات اقدام کنند.

رییس جمهور کشورمان، روسیه را بازاری بزرگ برای کالا‌های ایرانی عنوان کرد و گفت: در صورت برنامه‌ریزی دقیق، همکاری نهاد‌های مرتبط و رفع موانع، می‌توان از این ظرفیت بزرگ استفاده کرد.

گفتنی است دیدار رئیس جمهور کشورمان با مقامات سیاسی و اقتصادی، مدیران شرکت‌های بزرگ فعال در حوزه نفت و انرژی، صنایع، کشاورزی، تجارت و گردشگری روسیه از ساعتی قبل پیش در مسکو آغاز شد.

در این نشست که وزرای امورخارجه، نفت، امور اقتصادی و دارایی، سه عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و سفیر کشورمان در روسیه هم حضور دارند، راه‌های توسعه و تعمیق همکاری اقتصادی بین شرکت‌های ایرانی و روسی بررسی  شد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا