قضایی

قوشه، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان: عدم صدور گواهینامه موتور برای زنان، اعمال نظر شخصی و سلیقه‌ای است. /موتورسواری مطالبه جدی زنان است.

خبرمهم: قوشه، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان: کسانی که به آقای پزشکیان رای دادند و فکر کردند فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد، لطفا از ایشان بخواهند به عنوان کسی که وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین را دارد در موضوع موتورسواری زنان ورود کند.

 قوشه، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان: اینکه در سریال‌های نمایش خانگی، دختران موتور سوار حضور دارند و به راحتی در خیابان با موتور رفت‌وآمد می‌کنند اما در واقعیت این اتفاق نمی‌افتد یک تناقض است./ اما تعارض اصلی و مهم نیز اینجاست که اگر هر‌نوع محدودیت سنتی و عرفی برای موتور سواری زنان وجود دارد، پس چرا خانم‌ها می‌توانند پشتِ موتورسوار بنشینند اما خودشان نمی‌توانند موتور‌سوار باشند!

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، شیما قوشه، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم تاکید کرد: هیچ منع قانونی برای صدور گواهینامه موتور برای زنان وجود ندارد و صرفا اعمال نظر شخصی و سلیقه‌ای است و چون هیچ منع قانونی ندارد یک سری از موتور‌سواران حرفه‌ای خانم توانستند به یک طریقی گواهینامه بگیرند. در قانون نیز برای صدور گواهینامه موتور موضوع جنسیت مطرح نشده. اینکه در سریال‌های نمایش خانگی، دختران موتورسوار حضور دارند که به راحتی در خیابان با موتور رفت‌وآمد می‌کنند اما در واقعیت این اتفاق نمی‌افتد یک تناقض است و تعارض اصلی و مهم اینجاست که اگر هر‌نوع محدودیت سنتی و عرفی وجود دارد پس چرا خانم‌ها می‌توانند پشتِ موتورسوار بنشینند اما خودشان نمی‌توانند موتور‌سوار باشند!

وی ادامه داد: موتورسواری زنان مطالبه جدی زنان است و ما در این زمینه مشکل قانونی نداریم، مشکل اجرای قانونی را داریم که اتفاقا در این یک مورد تبعیض‌آمیز نیست و هیچ محدودیتی ندارد ولی ظاهرا یک اراده‌ای وجود دارد که آن اراده نمی‌خواهد به زنان گواهینامه موتور بدهد و به طبع آن آموزشگاه‌ها نیز زنان را برای آموزش موتورسواری ثبت نام نمی‌کنند و امتحان نیز برایشان برگزار نمی‌شود و… . اجرای صدور گواهینامه موتور برای زنان، یک دستوری می‌خواهد از رئیس‌جمهور تا به عنوان کسی که وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین را دارد، بر این مورد ورود کند. ولی هیچ رئیس‌جمهوری تا الان در این زمینه ورود نکرده.

شیما قوشه، وکیل دادگستری و فعال حقوق زنان در پایان گفت: کسانی که به آقای پزشکیان رای دادند و فکر کردند فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد، لطفا از ایشان بخواهند به عنوان کسی که وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین را دارد در موضوع موتورسواری زنان ورود کند. قوانین ما براساس اصل قانونی بودن است نه اصل شرعی بودن. ضمن اینکه خود شرع هم در این مورد که زن بتواند پشتِ موتور‌سوار بنشیند اما خودش نتواند موتور‌سوار‌باشد دچار تعارض می‌شود.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا