سیاسیقضایی

خرمشاهی، حقوقدان: وقتی مامور پلیس (حالا چه طرفدار آقای جلیلی باشد یا نباشد اصلا مهم نیست،) به سمت طرفداران دکتر پزشکیان هجوم می‌آرود و حمله می‌کند، تخلف است و مستحق برخورد قانونی است.

خرمشاهی، حقوقدان: مسئولین محترم ناجا باید روی این قضیه دقت کنند و باید این فرد خاطی( مامور نیروی انتظامی) مورد سوال و جواب قرار بگیرد. چون مردم از مامور نیروی انتظامی انتظار ایجاد نظم و امنیت را در جامعه دارند.

خرمشاهی، حقوقدان: وقتی یک مامور پلیس مرتکب تخلف می‌شود ما طبق قانون به انگیزه‌اش کاری نداریم حالا ایشان مثلا طرفدار آقای جلیلی باشد یا برعکس اصلا مهم نیست، صرف عمل مامور که هجوم می‌آرود و حمله می‌کند به سمت طرفداران آقای پزشکیان و حرکات عجیبی از خودش بروز می‌دهد، تخلف است و مستحق برخورد قانونی است.  

به گزارش بخش قضایی سایت خبرمهم، عبدالصمد خرمشاهی، حقوقدان در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار خبرهای فوری مهم گفت: صرف نظر از اینکه چه مسئله‌ای پیش آمده، طبق آنچه که در فیلم مشاهده می‌شود یکی از مامورین نیروی انتظامی از خودرو پیاده می‌شود و به طرف افرادی می‌رود که در حال فعالیت تبلیغاتی برای یکی از کاندیداها بودند حمله‌ور می‌شود و آنها را با مشت می‌زدند. براساس قانون مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی حفظ امنیت و ایجاد نظم و آرامش در جامعه است. در این راستا دو مسئله خیلی مهم است که باید مد نظر قرار بگیرد. یک اینکه اقدامات نیروی انتظامی صرفا در مدار قانون باید باشد یعنی اگر مردم ببینند مامورین نیروی انتظامی عملی خلاف قانون انجام می‌دهند خود به خود آن اعتماد لازم از مردم سلب می‌شود و در همین راستا باز هم حرکت در چارچوب نظام‌های اخلاقی است بنابراین مهم‌ترین وظیفه نیروی انتظامی استقرار نظم و آسایش فردی و اجتماعی و مقابله با اراذل و اوباش است و کسانی که اختلال در نظم جامعه ایجاد می‌کنند. 

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم مسئولین محترم ناجا باید روی این قضیه دقت کنند و این فرد خاطی( مامور نیروی انتظامی) طبیعتا با این اقداماتی که در فیلم انجام داده باید مورد سوال و جواب قرار بگیرد. چون مردم انتظار دارند وقتی نیروی انتظامی را می‌بینند، ایجاد آرامش کنند. این اقدام مامور به نظر من خلاق قانون و بسیار غیر اخلاقی و بسیار بد آموزی دارد که ممکن است تبعات منفی زیادی برای نیروی انتظامی داشته باشد. مامورین انتظامی خیلی جاها اقدامات مردم پسندانه‌ای انجام می‌دهند که مردم در مقابل از آنان تشکر می‌کنند اما این نوع رفتار همه ان اقدامات خوب را محو می‌کند. 

خرمشاهی تاکید کرد: بنابراین فکر می‌کنم مسئولین مافوق فردی که این اقدامات را در این فیلم انجام داده باید با‌توجه به اینکه این تبلیغات در چارچوب قانون انجام شده و حق کاندیدهاست و ضمن اینکه باید نیروی انتظامی بی‌طرف باشد و مداخله نکند و نشان ندهد حامی کدام کاندید است ، حالا شاید بحث طرفداری از کاندید خاص نبوده و اختلافات دیگری باشد اما ظاهرا وقتی این خبر منتشر می‌شود به ذهن می‌رشد که این مامور نیروی انتظامی گرایش سیاسی داشته و با این کاندیداها مخالف بوده. به هر‌حال آنچه مسلم، مشخص و یک اصل بدیهی است این است که مامورین نیروی انتظامی باید ناظر نظم عمومی در اجتماع باشند و کوچکترین حرکتی خلاف قانون انجام ندهدند و صرفا طبق وظیفه خود در ایجاد آرامش و برخورد با برهم زنندگان امنیت جامعه باشد. 

عبدالصمد خرمشاهی، حقوقدان در پایان گفت: وقتی یک مامور پلیس مرتکب تخلف می‌شود ما طبق قانون به انگیزه‌اش کاری نداریم حالا ایشان مثلا طرفدار آقای جلیلی باشد یا برعکس اصلا مهم نیست، صرف عمل مامور که هجوم می‌ارود و حمله می‌کند به سمت طرفداران آقای پزشکیان و حرکات عجیبی از خودش بروز می‌دهد، تخلف است و مستحق برخورد قانونی است.  

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا