بین المللیفناوری

تولید واکسن کرونا در ژاپن با کمک حشرات!

خبرمهم: یک شرکت ژاپنی مشغول تولید واکسنی برای ویروس کرونا با استفاده از حشرات است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از نیکی، شرکت داروسازی ژاپنیShionogi&Co اعلام کرده با  کمک حشرات  مشغول توسعه یک واکسن ویروس کرونا است. این شرکت قصد دارد در سال جاری میلادی واکسن مذکور را روی انسان ها آزمایش کند.

فناوری این واکسن جدید توسط یکی از زیرمجموعه های «شیونوگی» به نام UMN Pharma ساخته شده است. این شرکت داروسازی برای آغاز آزمایش های بالینی با وزارت بهداشت ژاپن همکاری می کند. همچنین این شرکت امیدوار است تا ۱۰ میلیون دوز از واکسن مذکور را بسازد.

برای تولید این واکسن از تغییر ژن های باکلوویروس(baculovirus) استفاده شده است. باکلوویروسدر حقیقت پاتوژنی است که فقط بندپایان را مبتلا می کند. بندپایان حیواناتی با اسکلت های خارجی هستند مانند حشرات و عنکبوت ها.

با استفاده از این پاتوژن نوعی آنتی ژن مشابه ویروس کرونا ساخته می شود. در مرحله بعد ویروس تغییر یافته به حشرات تزریق می شود  و پس از رشد آنها، برداشت می شود.

به گفته شرکت «شیونوگی» حشرات برای تولید انبوه واکسن ها مفید هستند زیرا سلول های آنها  بهتر از پستانداران در برابر تغییرات مختلف فشار مقاومت می کند.

 به گفته این شرکت  با کمک حشرات می توان فقط در ۸ هفته واکسن تولید کرد.

آنتی ژن  سبب می شود بدن فرد نسبت به دریافت واکسن واکنش نشان دهد. هدف طراحی این واکسن آموزش سیستم ایمنی بدن برای شناسایی آنتی ژن است. به این ترتیب فرد در مقابل ویروس کرونا سریع تر واکنش نشان می دهد./مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا