اجتماعیاستانیاقتصادیتهرانفناوری

عضو شورای شهر تهران مطرح کرد؛ استارت‌آپ‌ها نیاز به فضای بزرگ ندارند

خبرهای فوری: امانی گفت: مدیریت شهری می‌تواند برای در اختیار قرارد دادن املاک حقیقی و حقوقی به استارت‌آپ‌ها همراه مدیریت کلان کشور باشد.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری، شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در تذکر و پیشنهاد خود به ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهور که به منطور ارائه گزارش درباره شهر هوشمند در صحن شورای شهر تهران حضور پیدا کرده بود، گفت: در این آشفته بازار کسب و کار‌های اینترنتی و استارت‌آپ‌ها مدیریت کلان کشور می‌خواهد اینترنت ملی را جایگزین اینترنت بین المللی کند و سوال من این است که آیا زیرساخت‌های راه اندازی اینترنت ملی برای استفاده شهروندان و توسعه استارت‌آپ‌ها در کشور فراهم است.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: آقای ستاری بار‌ها در سخنان خود این سوال را مطرح کرد که آیا شهرداری‌ها در مقابل توسعه استارت‌آپ‌ها یا در کنار آن‌ها هستند و پرسش من این است که آیا دانش ما برای رسیدن به اینترنت ملی و دیگر حوزه استارت آپی مانند دانش اتومبیل سازی پس از سال‌ها هنوز به تکنولوژی امروز دنیا نیز نرسیده است.

امانی افزود: توسعه کسب و کار‌های اینترنی و استارت‌آپ‌ها دارای زمان و مکان نیست و مصداق بارز این گفته من این است که زن‌هایی که در هندوستان در گذشته با صنایع دستی امرار معاش می‌کردند و زندگی را می‌چرخاندند، امروز وارد حوزه آی تی شدند.

او با تأکید به همراه بودن مدیریت شهری برای توسعه استارت‌آپ‌ها گفت: در حال حاضر توسعه استارت‌آپ‌ها بر روی منطقه ۲ در پایتخت متمرکز شده است و پیشنهاد ما این است که املاکی را که در آن ناحیه به دلیل مشکل حقوقی امکان تزریق به ناحیه شکوفایی را ندارد در گزارشی عنوان کند تا ما آن را در مدیریت شهری تعیین و تکلیف کنیم و در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار دهیم.

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: باید به این نکته توجه کنیم که کسب و کار‌های اینترنیت و به ویژه استارت‌آپ‌ها به طور حتم نیاز به مکان و فضای بزرگ ندارند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا