فناوری

همراهی اینستاگرام با سیاست‌های تحریمی امریکا علیه سپاه / صفحه اینستاگرام سرداران سپاه از دسترس خارج شد + عکس

خبرهای فوری: صفحه رسمی اینستاگرام سردار سلیمانی توسط اینستاگرام بسته شد.

به گزارش بخش فناوری سایت خبرهای فوری، گفته می‌شود که صفحه جدیدی تا اطلاع ثانوی در اینستاگرام راه‌اندازی نخواهد شد. این اتفاق در حالی رخ داد که پیشتر نیز شبکه اجتماعی اینستاگرام تصاویر مربوط به حضور نیروهای حشدالشعبی برای کمک به سیل زدگان در خوزستان را نیز حذف کرده بود.

طبق قوانینی که اینستاگرام درباره فعالیت کاربران در این شبکه اجتماعی منتشر کرده است «مطالب ارسالی نباید دارای محتوای خشونت‌آمیز، برهنگی و یا حتی نیمه برهنگی، تبعیض‌آمیز، غیر قانونی، دشمنی و کینه‌توزی و مخصوصا جنسی و پورنوگرافی باشند» که در این صورت یا پست ارسال شده حذف و یا اکانت کاربری غیرفعال می‌شود.

بنابراین بر اساس همین بند از قوانین اینستاگرام می‌توان به این نکته اشاره کرد که اینستاگرام صفحه کاربری قاسم سلیمانی یا همین طور تصاویر کمک نیروهای حشدالشعبی به سیل‌زدگان را به سبب اقدام اخیر ایالات متحده آمریکا و تروریست خطاب کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مشمول موضوع خشونت برشمرده و حذف کرده است.

[irp posts=”14945″ name=”حمایت قاطع مجلس از سپاه و طرح مقابله به مثل با آمریکا + اظهارات موافقان و مخالفان طرح”]

اهمیت این اتفاق از آنجایی است که پیش از تصمیم کاخ سفید مبنی بر تروریست خواندن سپاه، صفحه کاربری قاسم سلیمانی با چنین اتفاق و رویکردی مواجه نشده بود و بر همین اساس می‌توان تصمیم اینستاگرام را دقیقا مطابق با موضع کاخ سفید با جمهوری اسلامی دانست. آن هم در شرایطی که طبق همین بند اینستاگرام بسیاری از کاربری‌ها و پست‌های ارسال شده می‌بایست در معرض حذف یا حداقل سانسور قرار بگیرند.

1

 

البته ماجرا به اینجا ختم نشد و ساعاتی بعد اینستاگرام حساب کاربری سردار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را نیز از دسترس خارج کرد. افزون بر او نیز، اینستاگرام حساب کاربری سردار موسی کمالی رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح و سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، عزت‌الله ضرغامی رییس سابق سازمان صداوسیما و محمدباقر قالیباف شهردار سابق تهران را مسدود کرد.

2

بنابراین از اقدام اخیر شبکه اجتماعی اینستاگرام می‌توان چنین تعبیر و تحلیلی داشت که حذف کاربری مقامات نظامی به نوعی می‌تواند یک رفتار سیاسی تلقی شود. هرچند که مدیران و مقامات این شبکه اجتماعی با اتکا به تصمیم کاخ سفید خودشان ناچار به رعایت قوانین می‌دانند و طبق همین تصمیم سیاسی اقدام به حذف کاربری و پست‌هایی می‌کنند که عملا نه مروج خشونت بوده و نه متعلق به افراد خشن ، خطرناک یا تروریست است.

3

البته پیش از این نیز شبکه اینستاگرام نسبت به کاربری‌هایی که به نحوی مشمول بند خشونت می‌شوند، رفتار مشابهی را در پیش گرفته بود که شاید نمونه سرآمد آن حذف اکانت‌های مرتبط با گروه تروریستی داعش بود. این ماجرا حتی تا زمانی ادامه پیدا کرد که دست آخر مسئول صفحه کاربری داعش در اینستاگرام دستگیر شد.

مضاف بر این نیز، اینستاگرام این امکان را فراهم کرده است که چنانچه کاربران اینستاگرام نسبت به فعالیت‌ها و مطالب یک کاربری گزارش تخلفی را به ثبت برسانند، آن کاربری یا مطلب منتشر شده منتسب به او از دسترس خارج می‌شود که بر اساس همین امکان ایجاد شده تعداد زیادی از صفحات غیراخلاقی یا خشونت‌آمیز در سطح عمومی و غیررسمی تاکنون در اینستاگرام غیرفعال شده‌اند. /اعتماد

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا