بین المللی

لاوروف: راهکار نظامی برای حل بحران لیبی بی‌فایده‌ است

خبرمهم: وزیر خارجه روسیه و رئیس پارلمان وابسته به نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» طی گفت‌وگویی تلفنی با یکدیگر تأکید کردند که راهکار نظامی برای حل بحران لیبی فایده‌ای ندارد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و عقیله صالح، رئیس پارلمان وابسته به نیروهای خلیفه حفتر در طبرق در جریان تماسی تلفنی با یکدیگر تاکید کردند که راهکار نظامی در لیبی بی‌فایده است.

دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی به بررسی وضعیت کنونی لیبی در سایه تداوم درگیری‌های نظامی میان دولت وفاق ملی لیبی و نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» پرداختند.

لاوروف و عقیله صالح بر اهمیت تسریع در آغاز گفت‌وگوهای سازنده با مشارکت تمامی طرف‌های سیاسی در این کشور تأکید کردند.

دو طرف در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین در خصوص شماری از مسائل بین‌المللی از جمله چشم‌اندازهای اجرای مصوبه‌های کنفرانس بین‌المللی برلین درخصوص لیبی به بحث و تبادل‌نظر پراختند.

وزیر خارجه روسیه و رئیس پارلمان وابسته به نیروهای موسوم به «ارتش ملی لیبی» خواستار توقف فوری درگیری‌ها در لیبی شدند.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی و جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا