بین المللی

پزشکان فرانسوی علائم جدیدی در مبتلایان به کرونا کشف کرده اند

خبرمهم: با افزایش بیماران مبتلا به کرونا و عوارض مختلفی که در آنها بروز پیدا می کند هر روز اطلاعات جدیدی از علائم این بیماری در کشورهای مختلف دنیا ثبت می شود

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  پزشکان متخصص پوست در فرانسه اعلام کرده اند که مشاهده تعداد زیادی بیمار مبتلا به کرونا با آسیب های پوستی باعث شده است آنها “ضایعه پوستی ” را به عنوان علامت احتمالی کرونا در نظر بگیرند. بر اساس نظر این پزشکان از زمان شیوع کرونا،آسیب های پوستی در جوانان و نوجوانان این کشور افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

در ابتدای شیوع بیماری، تنها تب ، تنگی نفس و سرفه خشک به عنوان علائم آن ذکر شد. اخیرا رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز اعلام کرد علائم کرونا از تب، سرفه و تنگی نفس فراتر رفته و در چندروز اخیر بیمارانی با علائم گوارشی، سردرد، بدن درد، کتف درد و امثال آن به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.

همچنین مدیرگروه چشم دانشگاه علوم پزشکی استان کرمان  اعلام کرده است برخی از بیماران مبتلا شده به کرونا دارای علائم چشمی( عارضه چشم صورتی) هستند و ممکن است کرونا ویروس در ترشحات ملتحمه بیماران مبتلا به کویید_ ۱۹ وجود داشته باشد. مشاهده موارد متعدد اختلالات بویایی و چشایی در میان بیماران مبتلا به کرونا در جهان نیز موجب شده که این عارضه نیز به علائم کرونا اضافه شود.

به نظر میرسد،علائم پنهان زیادی از کرونا وجود داشته باشد که تاکنون از چشم دانشمندان دور مانده و هنوز برای ادعای شناخت همه ابعاد این بیماری راه زیادی در پیش است/ نورنیوز

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا