بین المللی

روسیه: ترامپ به دنبال تصرف سایر سیاره‌ها است

خبرمهم: آژانس فضائی روسیه روز سه‌شنبه گفته رئیس‌جمهور آمریکا با فرمان اجرایی که اخیراً صادر کرده به دنبال تصرف سایر سیاره‌ها است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، آژانس فضائی روسیه امروز سه‌شنبه از «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل تلاش برای تصرف سایر سیاره‌ها انتقاد کرده است.

طبق نوشته روزنامه ایندیپندنت، سازمان فضایی فدرال روسیه دونالد ترامپ را متهم کرده با صدور یک فرمان اجرایی به دنبال زمینه‌جینی برای تصرف سایر سیاره‌ها است.

این نهاد روسیه‌ای گفته قواعد جدیدی که دولت آمریکا به دنبال آنها است به چشم‌انداز همکاری‌های بین‌المللی در فضا لطمه زده و آن را مخدوش می‌کنند.

در این بیانیه از ایالات متحده خواسته شده به دنبال توافقات دو و چندجانبه با دولت‌های کشورهای خارجی برای انجام عملیات‌های ایمن و ماندگار در خصوص استفاده از منابع فضایی باشد.

سازمان فضایی روسیه تأکید کرده فرمان اجرایی جدید ترامپ ایالات متحده را با ایده تعلیق فضا به کل بشریت در تضاد قرار می‌دهد. در این بیانیه آمده است: «تلاش برای بهره‌برداری از فضا و برنامه‌ریزی‌های ستیزه‌جویانه برای تصرف اراضی سایر سیاره‌ها تناسبی با قرار گرفتن کشورها در مسیر همکاری‌های ثمربخش ندارند.»

روابط میان آمریکا و روسیه به پایین‌ترین سطح بعد از اتمام دوران جنگ سرد تنزل کرده، اما همکاری در زمینه فضا علی‌رغم اختلافات دو طرف بر سر مسائل مختلف تداوم داشته است.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین هم در جمع خبرنگاران گفته هر گونه تلاش برای «خصوصی کردن فضا» غیرقابل قبول است./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا