بین المللی

حرم های حضرت زینب و رقیه با هدف جلوگیری از شیوع کرونا بسته شد

خبرمهم: حرم های حضرت زینب و رقیه (سلام الله علیهما) در سوریه همچون بسیاری از اماکن مقدس و زیارتی در جهان برای پیشگیری از شیوع کرونا و انجام عملیات ضدعفونی بسته شدند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به گزارش روز سه شنبه روزنامه سوری الوطن، کمیته نظارت بر حرم حضرت زینب (س) اعلام کرد که حرم حضرت زینب و حضرت رقیه (س)  از دیروز (دوشنبه) تا دوم آوریل به منظور ضد عفونی کردن و انجام اقدامات لازم برای تعمیر و نگه داری بسته شدند.

بنابر اعلام این کمیته، این تصمیم طبق شرایط بهداشتی در کشورهای مجاور و دیگر کشورهای جهان و در راستای دستورات وزارتخانه‌ های اوقاف و بهداشت و نیز مسئولان مربوطه به منظور حفظ سلامت زائران و کارکنان حرم اتخاذ شده است.

این در حالی است که وزارت کشور سوریه نیز در این راستا تصمیم گرفته همه اماکن تفریحی و گردشگری و نیز زندان ها را به مدت یک ماه ببندد. همچنین دستور داده که زندان ها و وسایل آن هر چه سریعتر ضدعفونی و گندزایی شود.

دولت سوریه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا و انجام اقدامات پیشگیرانه، همه ارگان ها و نهادهای دولتی را به کار گرفته است، به نحوی که جلسه دیروز کابینه به بحث و بررسی مکانیزم مقابله با این ویروس و تعیین وظایف و مسؤولیت وزارتخانه ها و نهادهای وابسته به آن در این زمینه اختصاص داشت.

این در حالی است که “بشار اسد” رییس جمهوری سوریه نیز در اقدامی پیشگیرانه برای مقابله با ویروس کرونا، انتخابات پارلمانی این کشور را به تعویق انداخت.

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرده که با توجه به بررسی های انجام شده، تاکنون هیچ مورد مبتلا به ویروس کرونا در این کشور ثبت نشده است.

این وزارتخانه تاکید کرد: اقدامات احتیاطی و آمادگی حوزه پزشکی و بهداشتی از جمله اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع کرونا در سوریه انجام شده است.

دولت سوریه پیشتر اعلام کرده بود که دولت برای مقابله با کرونا، فعالیت مدارس و دانشگاه‌های این کشور از روز شنبه ۱۴ مارس تا ۲ آوریل (۲۴ اسفند تا ۱۴ فروردین) به حال تعلیق در می‌آید./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا