بین المللی

ممانعت از ورود اتباع ایرانی و چند کشور دیگر به گرجستان تا اطلاع ثانوی

خبرمهم: در پی مشاهده اولین مورد بیماری کرونا، گرجستان از ورود اتباع چند کشور از جمله ایرانی ها تا اطلاع ثانونی ممانعت به عمل می آورد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس در اطلاعیه ای اعلام کرد: بر اساس اعلام شفاهی وزارت خارجه گرجستان به این سفارتخانه بنا به تصمیم شب گذشته دولت این کشور که به دنبال اعلام مشاهده اولین مورد بیماری کرونا و افزایش نگرانی در انتشار و انتقال این ویروس در کشور گرجستان پدید آمده است، تا اطلاع ثانوی از ورود کلیه اتباع، خودروها و کامیون های ایرانی به گرجستان ممانعت به عمل خواهد آمد.

در این اطلاعیه آمده است: بر اساس این اعلام، محدودیت های مرزی صرفا شامل اتباع ایرانی نیست و اتباع حداقل چهار کشور دیگر و اتباع گرجی که به کشورهایی که ویروس کرونا در آن به صورت گسترده تری شیوع پیدا کرده است را در بر می گیرد.

این اطلاعیه می افزاید: این نمایندگی به منظور رفع برخی نگرانی های موجود از سوی دانشجویان و مقیمین کشورمان در گرجستان مذاکرات و مکاتباتی را با مقامات گرجی انجام داده است که مراتب و پاسخ های دریافتی متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

گفتنی است پیش از این سید جواد قوام شهیدی سفیر ایران در تفلیس به نقل از مسئولان گرجی اعلام کرد که در صورت کم شدن آثار شیوع ویروس کرونا پروازهای مستقیم به ایران از سر گرفته خواهد شد و گفت: برای بازگشت ایرانی‌ها به کشور نیز پروازهای موردی برقرار می‌شود/فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا