بین المللی

یمن پهپاد جاسوسی ائتلاف را در الحدیده سرنگون کرد

خبرهای فوری: پدافند هوایی ارتش و کمیته های مردمی یمن یک فروند هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین (پهپاد) ائتلاف متجاوزان را در استان " الحدیده " سرنگون کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، یکی از مسئولان پدافند هوایی ارتش یمن روز چهارشنبه به شبکه المسیره گفت: این هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین به هنگام عملیات جاسوسی در منطقه کوهستانی ” التحیتا ” واقع در استان ” الحدیده ” توسط پدافند هوایی ارتش و نیروهای کمیته های مردمی یمن هدف قرار گرفت و سرنگون شد.

وی به این نکته اشاره کرد که نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن روز گذشته (سه شنبه) نیز کنترل یک هواپیمای جاسوسی مزدوران تجاوز را در روستای ” الکوعی ” در حومه شهر ” الدریهمی ” به دست گرفتند.

عربستان همراه با چند کشور دیگر از روز ششم فروردین سال ۹۴ اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، دریایی و هوایی این کشور با هدف بازگرداندن “عبدربه منصور هادی” رییس جمهوری مستعفی یمن به قدرت کرد.

این تجاوز نظامی هیچ دستاوردی برای ریاض و متحدانش نداشته و تنها سبب ویرانی کشور فقیر یمن و کشتار و آوارگی مردم این کشور شده است.

بسیاری از کشورهای عضو ائتلاف به دنبال شکست های مکرر در یمن از آن خارج شده و اکنون فقط امارات و عربستان نقش پررنگی در آن دارند. /ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا