بین المللیسیاسی

بازتاب نماز جمعه امروز تهران در رسانه‌های جهان

خبرهای فوری: بسیاری از رسانه‌های جهان به بررسی و بازتاب برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخته‌اند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، بسیاری از رسانه‌های جهان به بررسی و بازتاب برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران پرداخته‌اند.

آسوشیتدپرس

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس خبر برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را اعلام کرد و نوشت این امر در زمانی بحرانی انجام می‌شود.

بازتاب نماز جمعه امروز تهران در رسانه‌های جهان

 گلوب‌اند‌میل

این روزنامه با ادعای اینکه اکنون وضعیت بحرانی است، نوشت رهبر معظم ایران برای اولین بار از سال ۲۰۱۲، امامت نماز جمعه را برعهده خواهد داشت.

این روزنامه همچنین نوشت: تنش‌ها بین ایران و آمریکا از سال ۲۰۱۵ و بعد از خروج دونالد ترامپ از توافق هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی افزایش پیدا کرده است.

واکنش خبرگزاری فرانسه به امامت رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران

خبرگزاری فرانسه نیز پیش از آغاز نماز جمعه تهران، توجه مخاطبان خود را به امامت مقام معظم رهبری بعد از هشت سال در این فریضه دینی جلب کرد.

 در ادامه بازتاب برگزاری نماز جمعه امروز تهران به امامت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی ایران، خبرگزاری فرانسه نیز در خبری به بررسی آن پرداخت.

خبرگزاری فرانسه با ادعای اینکه اوضاع ایران در حال حاضر ملتهب است، مدعی شد ایران با رفتن تا آستانه جنگ با ایالات متحده و سقوط تصادفی هواپیمای اوکراینی، ماه سختی را گذارند.

این رسانه اروپایی با بیان اینکه آیت‌الله خامنه‌ای آخرین بار در سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۰) نماز جمعه را امامت کرده بود، نوشت: «آن موقع،‌ در زمان بحران مسئله هسته‌ای ایران بود. حضور امروز جمعه ایشان در برهه پرالتهابی است که کشور بعد از ترور ژنرال ارشد خود “قاسم سلیمانی” به دست آمریکایی‌ها و موشک‌باران اهداف نظامی آمریکا در عراق گذارند».

خبرگزاری فرانسه همچنین به آغاز مکانیسم حل اختلاف در برجام توسط کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه اشاره کرده و افزود: «محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران نیز اروپایی‌ها را به فروش توافق [هسته‌ای] برای اجتناب از تنبیه آمریکا متهم کرده و گفت ترامپ بازهم مانند قلدرهای دبیرستانی رفتار کرد».

بی‌بی‌سی

شبکه انگلیسی بی‌بی‌سی هم به نقل از کارشناسان گزارش داد زمانی که نماز جمعه به امامت رهبر معظم ایران برگزار می‌شود، قرار است پیام مهمی در آن داده شود.

روزنامه انگلیسی تلگراف نوشت، رهبر عالی ایران پس از ۸ سال و در بحبوحه تنش های این کشور و آمریکا، نماز جمعه این هفته را در مصلی تهران اقاماه می کنند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست هم که نتوانست از مساله اقامه نماز جمعه تهران از سوی رهبر معظم انقلاب بگذرد، با اشاره به برگزاری این مراسم از جانب رهبر عالی ایران پس از گذشت ۶۰ سال، این امر را به ترور سردار قاسم سلیمانی از سوی آمریکا ربط داد.

خبرگزاری رویترز نیز از برگزاری نماز جمعه تهران توسط رهبر عالی ایران خبر داد و نوشت، انتظار می رود آیت الله خامنه ای در سخنرانی خود در این مراسم از سپاه پاسداران حمایت کند و دشمنان را مسوول آتش افروزی در منطقه اعلام کند./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا