بین المللی

چرا گل در کانادا آزاد شد؟

خبرهای فوری: طرفدارانش می‌گویند اعتیاد ندارد. جمله معروف‌شان این است که هرچیزی را بیش از حد مصرف کنی به تو آسیب می‌زند. فرق نمی‌کند شیرینی باشد، چربی باشد، حتی قرص مولتی ویتامین باشد یا گل! اما به این موضوع اشاره‌ای نمی‌کنند که مصرف هر چیزی لزوما اعتیادآور نیست.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، بیش از ده درصد مردم کانادا یعنی در حدود چهار میلیون و ۹۰۰ هزار نفر ماریجوانا مصرف می‌کنند و متوسط میزان مصرف آنها ۲۰ گرم در سال است که مجموع هزینه سالانه برای این ماده را به ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار می‌رساند. این رقم تا پیش از قانونی شدن مصرف این ماده در کانادا به عنوان اقتصاد زیر زمینی محسوب می‌شد؛ یعنی پرداخت‌هایی که مردم از دولت خود پنهان می‌کنند و آزاد شدن این ماده، این هزینه را از حالت زیر زمینی به قانونی تغییر داده و تاثیر اقتصادی مستقیمی بر تجارت قانونی و غیرقانونی آن داشته باشد.

متخصصان آمار در کانادا بر این باور بودند که مصرف ماریجوانا تفریحی باعث می‌شود که تولید ناخالص داخلی آنها به طرز قابل توجهی افزایش پیدا کند. تخمین زده می‌شد که این موضوع می‌تواند نرخ رشد تولید ناخالص داخلی کانادا را از ۲٪ به ۲.۹٪ (یعنی در حدود ۵۰ درصد) افزایش دهد.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا