بین المللی

درخواست ترامپ برای گرفتن تست دروغ‌سنجی از همه کارکنان کاخ سفید!

خبرهای فوری: پس از افشای محتوای تماس‌های تلفنی ترامپ در روزهای اخیر، وی درخواست کرد از تمامی کارکنان کاخ سفید تست دروغ‌سنجی گرفته شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرهای فوری، چهار مقام پیشین کاخ سفید که نامشان فاش نشده در گفت‌وگو با مجله «پلیتیکو» اعلام کردند دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، پس از افشای اخبار محرمانه مربوط به تماس‌های تلفنی با همتای اوکراینی خود، بار‌ها و بار‌ها خواسته از تمامی کارکنان کاخ سفید آزمایش دروغ‌سنجی گرفته شود.

یکی از این مقامات گفت: «پس از خواندن و دیدن گزارش‌هایی در مورد خودش، (ترامپ) بار‌ها درباره این موضوع صحبت کرده و مدام تکرار می‌کند که چرا نمی‌توانیم جلوی آن را بگیریم؟»

یکی دیگر از این منابع گفت ترامپ از او خواسته از همه کارکنان کاخ سفید تست دروغ‌سنجی گرفته شود تا مشخص گردد چه کسی با مطبوعات صحبت کرده است.

این منابع به درز «تماس‌های تلفنی ترامپ با روئسای جمهور مکزیک و استرالیا نیز اشاره کردند که افراد زیادی را تحت شعاع قرار داد». بنا به گزارش پولیتیکو، ترامپ از افشای مکالمات تلفنی‌اش با رئیس‌جمهور مکزیک درباره پرداخت هزینه ساخت دیوار مرزی و همچنین با مقامات استرالیا درباره پایبندی به توافق به دست آمده در دوران اوباما در خصوص پناهجویان بسیار عصبانی شد. در اواخر ماه سپتامبر، کاخ سفید دسترسی به جزئیات تماس‌های رئیس‌جمهور با رهبران خارجی را محدود کرد.

در چند هفته اخیر و پس از افشای مکالمه تلفنی رئیس‌جمهور آمریکا با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، که از او خواسته بود در تحقیقات علیه جو بایدن، نامزد انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، و پسرش کمک کند، ترامپ بار‌ها و بار‌ها خواستار شناسایی افشاگر این اطلاعات شده است. پس از درز این اطلاعات، دموکرات‌های کنگره اقدام به راه‌اندازی تحقیقات برای استیضاح ترامپ کردند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا