بین المللی

سازمان ملل از اتمام ذخایر امدادی در نوار غزه خبر داد

خبرمهم: دفتر هماهنگی حقوق بشر سازمان‌ملل متحد در فلسطین امروز شنبه اعلام کرد که تقریبا دیگر کمکی برای توزیع میان مردم نوار غزه باقی نمانده است.

دفتر هماهنگی حقوق بشر سازمان ملل متحد در فلسطین (اوچا) اعلام کرد که کلیه ذخایر امدادی برای غزه به اتمام رسیده است. 

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، این دفتر طی پستی در شبکه اجتماعی X، اعلام کرد که «وضعیت آب و فاضلاب به سرعت رو به وخامت است و با ممنوعیت ورود کمک‌ها، مردم تنها می‌توانند برای رفع نیازهای خود به جستجو در زیر آوارها و زباله‌ها بپردازند».

اوچا تاکید کرد که کلیه ذخایر امدادی غزه پایان یافته و تقریبا دیگر چیزی برای توزیع میان مردم نوار غزه وجود ندارد. 

ارتش رژیم صهیونیستی اوایل ماه جاری اعلام کرد که یک عملیات «محدود» را برای کنترل بخش فلسطینی گذرگاه رفح آغاز کرده است. سپس اعلام کرد که کنترل کامل این گذرگاه را به دست گرفته است. این گذرگاه، نقطه ورود اصلی کمک‌های بشر دوستانه به نوار غزه است.  

این رژیم در ادامه گذرگاه تجاری کرم شالوم (کرم ابوسالم) در جنوب شرقی شهر رفح را بست و با وجود هشدارها درباره وقوع یک فاجعه انسانی بی سابقه از ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی جلوگیری کرد.

سخنگوی اوچا ینس لرکه هفته پیش اعلام کرد که اسرائیل از دسترسی سازمان‌ملل به گذرگاه رفح در نوار غزه جلوگیری کرده و این سازمان در‌حال حاضر در گذرگاه رفح حضور ندارد زیرا کوگات (دفتر هماهنگی اقدامات اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی) اجازه دسترسی به این منطقه را به اوچا نداده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا