بین المللی

روسیه از تصمیم آمریکا مبنی بر انتقال تجهیزات افغانستان به اوکراین انتقاد کرد

خبرمهم: سرویس فدرال همکاری‌های نظامی فنی روسیه اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای ارسال بالگردهای افغانستان به اوکراین نقض فاحش قوانین بین‌المللی است.

سرویس فدرال همکاری‌های نظامی فنی روسیه اعلام کرد که تصمیم آمریکا برای ارسال بالگردهای افغانستان به اوکراین نقض فاحش قوانین بین‌المللی است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،سرویس فدرال همکاری‌های نظامی- فنی روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که هرگونه انتقال غیرقانونی تسلیحات ساخت روسیه (شوروی) به اوکراین، از جمله بالگردهای افغانستان تحت یک قرارداد بزرگ با پنتاگون، نقض فاحش قوانین بین‌المللی است.

بر اساس بیانیه این سرویس، روسیه نسبت به هرگونه انتقال غیرقانونی تسلیحات و تجهیزات نظامی تولید روسیه (شوروی) به اوکراین یا سایر کشورها، از جمله بالگردهای عرضه شده توسط «روس آبارون اکسپرت» که تحت یک قرارداد بزرگ با پنتاگون در سال ۲۰۱۱ منعقد شده بود، معترض است.

این سرویس خاطرنشان کرد که در این قرارداد به‌صورت کاملاً مشخص نوشته شده است که این بالگردها برای انتقال توسط طرف آمریکایی به نیروهای مسلح افغانستان در نظر گرفته شده است و مشمول صادرات مجدد یا انتقال به هیچ کشور ثالثی نیست و امکان انتقال این تسلیحات به استثنای افغانستان بدون موافقت روسیه امکان پذیر نیست./تسنیم

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا