بین المللی

اوکراین به دنبال دارایی‌های روسیه است!

خبرمهم: مشاور اقتصادی رئیس جمهور اوکراین می‌گوید: این کشور انتظار دارد که بتواند به 400 میلیارد دلار دارایی روسیه توسط کشورهای غربی دسترسی پیدا کند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از راشاتودی، اولگ اوستنکو، مشاور اقتصادی ولادومیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، طی مصاحبه با روزنامه اوکراین ۲۴ گفت که این کشور انتظار دارد که بتواند به ۴۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه برای تامین مخارج بازسازی خرابی‌های جنگ دسترسی پیدا کند.

وی گفت: ما در گام نخست در مورد ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده بانک مرکزی روسیه صحبت می‌کنیم و سپس دارایی مسدود شده سرمایه‌داران نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌ که شامل دارایی صدها نفر می‌شود را‌‌‌‌‌‌‌‌ مدنظر داریم.

این مقام اوکراینی تأکید کرد: در کنار این مواضع کی‌یف امیدوار است تا از شرکای غربی هم کمک مالی دریافت کند و در مجموع روی ۵۰۰ میلیارد دلار منابع مالی برای بازسازی این کشور حساب کرده است.

اخیرا هم چند سیاستمدار غربی موضوع مشابهی را‌‌‌‌‌‌‌‌ مطرح کردند. آنها می‌گویند تحریم‌های اقتصادی نتوانسته فشار مورد انتظار بر روسیه برای توقف درگیری نظامی با اوکراین را‌‌‌‌‌‌‌‌ ایجاد کند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا