بین المللی

چین جلوی تصویب قطعنامه سازمان ملل در مورد معافیت های بشردوستانه افغانستان را گرفت

خبرمهم: چین جلوی تصویب یک قطعنامه انساندوستانه در مورد افغانستان را در سازمان ملل گرفت.

آمریکا یک مصوبه برای ایجاد نوعی سازوکار معافیت از تحریم برای انجام کمک‌های بشردوستانه به افغانستان در شورای امنیت سازمان ملل معرفی کرده بود که با مخالفت چین رد شد. روسیه نیز در این راه به چین کمک کرده است. این قطعنامه معافیت‌های بشردوستانه از تحریم های اقتصادی اعمال شده بر طالبان ارائه می کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، چین به دلیل مخالفت با یک پاراگراف در این قطعنامه که به کمیته تحریم‌های افغانستان اجازه می‌دهد به منظور تسهیل کمک‌های بیشتر به افغانستان، معافیت‌ از توقیف دارایی‌ها را تسهیل کند به این قعطنامه رای منفی داده است. این درحالی است که چین اعلام کرده اصولاً با تحریم مخالف است و به دلیل اینکه آمریکا به دنبال معافیت موردی است به این قطعنامه رای منفی داده است.

در همین حال «ژانگ جون» سفیر چین در سازمان ملل روز دوشنبه در توییتی گفت: «کمک‌های بشردوستانه و کمک‌های حیاتی باید بدون هیچ مانعی به مردم افغانستان برسد؛ شرایط یا محدودیت های ایجاد شده مصنوعی قابل قبول نیست.»

گفتنی است آمریکا نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار از پول مردم افغانستان را بلوکه کرده و به بهانه حاکمیت طالبان این پول را نگه داشته است. این درحالی است که بیش از نیمی از مردم افغانستان در خطر قحطی قرار دارند.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا