بین المللی

پروازهای واشنگتن به کابل از سرگرفته می شود

خبرمهم: با گذشت یک هفته از دیدار هیأت آمریکایی و طالبان در «دوحه»، یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا خبر داده که تا دو ماه دیگر پروازهای واشنگتن برای خارج کردن جاماندگان از افغانستان از سرگرفته می‌شود.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از یکی از مقام‌های وزارت خارجه ایالات متحده که اشاره‌ای به نام وی نشده گزاش کرد که واشنگتن قصد دارد قبل از پایان سال جاری میلادی (تا دو ماه دیگر)، پروازها برای خارج کردن جاماندگان از افغانستان را ازسربگیرد.طبق این گزارش، ایالات متحده قصد دارد تا دو ماه آینده به شهروندان آمریکایی و ساکنان قانونی و برخی از متقاضیان دریافت روادید را از افغانستان خارج کند.
خبرگزاری رویترز گزارش کرد که نمایندگان وزارت خارجه ایالات متحده به درخواست این خبرگزاری برای اظهارنظر درباره این خبر پاسخ ندادند.
بر اساس این گزارش، دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده است که اولویت اصلی این کشور، بازگرداندن شهروندان آمریکا و دارندگان گرین کارت است که امکان خروج از افغانستان را در عملیات ماه آگوست (هشتمین ماه میلادی) خروج ایالات متحده از افغانستان را نداشتند.
این خبر دو روز پس از منتشر شده است که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیدار اخیر هیأت آمریکایی با نمایندگان طالبان در دوحه قطر را مثبت ارزیابی کرد.
«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه (۲۰ مهر ماه) گفت که دیدار هیئت آمریکایی با نمایندگان طالبان در دوحه قطر صریح، فنی و مثبت بوده است.
مذاکرات میان آمریکا و طالبان روز شنبه (۱۷ مهر ماه) در دوحه آغاز شد و دو روز ادامه یافت و این اولین دیدار هیأت‌های طالبان و آمریکا پس از سقوط کابل بود. پیشتر، آمریکا گفته بود که به کمک‌های بشردوستانه‌ خود ادامه می‌دهد، اما این کار از طریق حکومت سرپرست طالبان صورت نخواهد گرفت.
روز ۱۷ مهرماه، تلویزیون الجزیره مستقر در قطر به نقل از سرپرست وزارت خارجه افغانستان گفت که نمایندگان طالبان از طرف آمریکایی خواسته‌اند تا ممنوعیت ذخایر بانک مرکزی افغانستان را لغو کند. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا