بین المللی

مرز ماهیرود تعطیل شد

خبرمهم: مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی با اشاره به اینکه گمرک ابونصر فراهی به دست نیروهای طالبان افتاده است، گفت: باتوجه به این موضوع در حال حاضر گمرک و بازارچه ماهیرود تعطیل است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، حسن رحیمی‌زاده اظهار کرد: گمرک ابونصر فراهی (گمرک هم مرز با ماهیرود در خراسان‌جنوبی) به دست نیروهای طالبان افتاد که این امر وقفه‌ای در حوزه تبادلات تجاری به وجود آورده است.مدیرکل گمرکات خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: منطقه از قبل هم در دست نیروهای طالبان بود ولی گمرک که در اختیار نیروهای دولتی بود به دست طالبان افتاد و از این جهت فعلاً گمرک و بازارچه و مرز ماهیرود تعطیل است.
رحیمی‌زاده با بیان اینکه این موضوع فقط برای مرز ما نیست بلکه مرز دوغارون در خراسان‌رضوی نیز به این دلیل تعطیل شده است، ادامه‌داد: البته امیدواریم این موضوع طولانی مدت نباشد و بنای ما نیز بر این است که در تجارت ما با کشور افغانستان وقفه‌ای حاصل نشود و فعالان اقتصادی ما بتوانند به کار خود ادامه دهند.
گفتنی است خراسان‌جنوبی ۳۳۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان دارد و ولایت فراه و گمرک ابونصر فراهی در افغانستان هم مرز با شهرستان سربیشه در خراسان‌جنوبی است که به عنوان سومین معبر رسمی ایران با کشور افغانستان شناخته می‌شود. /مهر

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا