بین المللی

اوکسفام: تعداد فوت شدگان از گرسنگی بیشتر از تعداد متوفیان کووید ۱۹ در هر دقیقه است

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، سازمان مبارزه با فقر «اوکسفام» اعلام کرد که در هر دقیقه ۱۱ نفر در جهان به دلیل گرسنگی می میرند و این تعداد بیشتر از تعداد افرادی است که در اثر ابتلا به کووید ۱۹ می میرند که تعدادش در هر دقیقه به ۷ نفر میرسد.به نقل از آرتی عربی، در گزارش «ویروس گرسنگی افزایش می یابد» که از سوی سازمان بشردوستانه أوکسفام منتشر شده،  ۱۵۵ میلیون نفر در جهان اکنون در سطحی از بحران نبود امنیت غذایی به سر می برند که این تعداد نزدیک به ۲۰ میلیون تن بیشتر از سال گذشته است و نزدیک به دو سوم هم به دلیل درگیریهای نظامی که کشورهایشان در آن به سر می برند، با گرسنگی مواجهند.
از سوی دیگر آبی ماکسمان، رئیس این سازمان آمریکایی و مدیر اجرایی آن گفت: امروزه درگیریهای مداوم و پیامدهای اقتصادی کووید ۱۹ و بحران فزاینده آب و هوایی بیش از ۵۲۰ هزار تن را در آستانه گرسنگی قرار داده است.
وی با اشاره به اثر درگیریها در فزایندگی بحران گرسنگی گفت: استفاده از گرسنگی به عنوان یک سلاح جنگی ادامه دارد به گونه ای که غیرنظامیان از غذا و آب و کمک های انسانی محروم می شوند. زمانی که بازارها بمباران می شوند و محصولات و حیوانات آنها مورد نابودی قرار می گیرد، مردم نمی توانند در امنیت زندگی کنند و یا به غذا دست یابند. /شفقنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا