بین المللی

تصویب قانون مقابله با تحریم در کنگره ملی خلق چین

خبرمهم: کمیته دائمی کنگره خلق چین قانونی را جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا به تصویب رساند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  کنگره ملی خلق چین روز پنجشنبه قانونی را جهت مقابله با تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا تصویب کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین در حالی این قانون را به تصویب رساند که چهارده معاون ریاست آن سال گذشته تحت تحریم‌های آمریکا قرار گرفته‌اند.

با این حال رئیس اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا مدعی شد به‌نظر می‌رسد چین عجولانه عمل می‌کند و چنین اقدامی برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی یا اطمینان دادن به شرکت‌های خارجی سازنده نیست.

آمریکا و متحدان اروپایی آن طی سال‌های اخیر، به بهانه‌های مختلفی از جمله مسائل حقوق بشر یا در راستای حمایت از جدایی‌طلبان هنگ‌کنگ و تایوان تحریم‌هایی را علیه مقامات چینی وضع کرده‌اند.

در جدیدترین مورد، دولت آمریکا روز سه‌شنبه سنای آمریکا با ۶۸ رای مثبت به ۳۲ رای منفی، بسته قانونی را تصویب کرد که هدف از آن تقویت قابلیت این کشور برای رقابت با چین در حوزه فناوری اعلام شده و مجوز معادل تقریباً ۱۹۰ میلیارد دلار بودجه را برای تقویت فناوری و تحقیقات آمریکا تایید کرد.

دولت آمریکا همچنین اخیراً ۲۸ شرکت چینی را به فهرست سیاه سرمایه‌گذاران آمریکایی اضافه کرد. جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با صدور دستوری اجرایی، این شرکت‌ها را به بهانه ارتباط با ارتش چین در فهرست سیاه قرار داد و با این دستور، شرکت‌های آمریکایی از مراودات تجاری با شرکت‌های مذکور منع می‌شوند./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا