بین المللی

آغاز نشست کمیسیون مشترک برجام در وین

خبرمهم: اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ شرکت‌کنندگان درباره دورنمای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق از سوی همه طرف‌ها بحث و گفتگو می کنند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، عباس عراقچی رییس تیم مذاکره کننده ایران دقایقی پیش وارد گراند هتل وین محل برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام شد.نشست جدیدکمیسیون مشترک برجام  با حضور هیأت‌های ایران؛ گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) و به ریاست انریکه مورا معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در وین پایتخت اتریش آغاز شد.
ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان بر عهده دارد.
اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای اعلام کرد؛ شرکت‌کنندگان درباره دورنمای بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و اطمینان از اجرای کامل و موثر این توافق از سوی همه طرف‌ها بحث و گفتگو می کنند.

امروز از ساعت یازده (به وقت وین) هم نشست سه جانبه هماهنگی میان روسای هیات‌های ایران، روسیه و چین در محل‌ نمایندگی دائم کشورمان در وین برگزار شد.
در این نشست، طرف‌ها ضمن مرور آخرین وضعیت گفتگوها درباره بازگشت احتمالی آمریکا به برجام و لغو تحریم‌های این کشور علیه ایران، خواستار لغو یکجای تحریم‌های آمریکا به عنوان یک شرط ضروری برای بازگشت این کشور به برجام شدند.
روسای هیات‌های جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین اشتراک نظر کامل سه هیات و ضرورت تداوم رایزنی و هماهنگی جدی به صورتی منظم و مستمر میان سه کشور را در این مذاکرات مورد تأکید قرار دادند./صداوسیما

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا