بین المللی

ترامپ در ژانویه بی‌سر و صدا واکسن کرونا زده بود

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  یکی از مشاوران دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، روز دوشنبه به شبکه سی‌ان‌ان گفت که ترامپ و همسرش ملانیا در ماه ژانویه (بهمن) در کاخ سفید واکسن کووید-۱۹ دریافت کردند. اما معلوم نیست کدام واکسن و چند دز به هر یک از آن‌ها تزریق شده بود.

این مسئله در حالی فاش می‌شود که رئیس جمهور سابق روز یکشنبه در نطقش در کنفرانس اقدام سیاسی محافظه‌کاران در اورلندو در فلوریدا از طرفدارانش خواست خود را در برابر ویروس کرونا واکسینه کنند. این توصیه ترامپ تغییر موضع فاحش نسبت به دوره تصدی وی بوده است. ترامپ مدت‌ها با کم‌اهمیت جلوه دادن این ویروس از رعایت رویه‌هایی مانند فاصله اجتماعی و ماسک زدن طفره می‌رفت.

سی‌ان‌ان قبلا گزارش داد که یک مقام کاخ سفید در اواسط دسامبر (دی) گفته بود ترامپ واکسن کرونا دریافت نخواهد کرد تا زمانیکه تیم پزشکی کاخ سفید توصیه کند. او در آن زمان گفته بود ترامپ که پیشتر به کرونا مبتلا شده بود، هنوز از مزیت وجود آنتی‌بادی در بدنش در پی بهبود از بیماری کووید-۱۹ برخوردار بود.

تصمیم ترامپ به دریافت بی‌سر و صدای واکسن و بدون هیاهوی علنی در تقابل شدید با رویه جو بایدن، رئیس‌جمهور، و نیز رؤسای‌جمهور اسبق آمریکا بوده است که بطور علنی در ماه دسامبر داوطلب تزریق واکسن در مقابل دوربین‌ها شدند تا اعتماد عمومی را نسبت به آن افزایش دهند./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا