بین المللی

زن محجبه‌ای که در جلسات مطبوعاتی کاخ سفید ظاهر شد، کیست؟

خبرمهم: مردم کشمیر به حضور سمیرا فاضلی در کابینه بایدن افتخار می‌کنند

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  سمیرا فاضلی یکی از ۲۰ کارمندی در دولت بایدن است که اصالت کشمیری یا هندی دارند.

بسیاری از حضور زن محجبه‌ای که جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید را در جلسات مطبوعاتی روزانه‌اش همراهی می‌کرد، تعجب کردند. آن هم درحالی‌که سمیرا فاضلی هنوز به عنوان معاون شورای اقتصاد ملی برگزیده نشده بود.

سمیرا فاضلی در هنگام صحبت در مورد برنامه های دولت بایدن برای حمایت و نجات اقتصاد و پروژه‌های کوچکی که به دلیل شیوع کرونا آسیب دیده‌اند، با اعتماد به نفس ظاهر شد.

اگرچه ممکن است برای او به‌عنوان یک وکیل و یک متخصص علوم اجتماعی که به همراه پدر و مادرش در دهه هفتاد، از منطقه مورد مناقشه کشمیر بین هند و پاکستان به ایالات متحده مهاجرت کردند و او از معتبرترین دانشگاه‌های آمریکا فارغ‌التحصیل شده، دشوار به نظر نرسد.

او از کالج هاروارد لیسانس علوم اجتماعی خود را با درجه عالی اخذ کرد و سپس از دانشکده حقوق ییل دکترای حقوق گرفت و کار خود را به‌عنوان مدرس در واحد توسعه اقتصادی و اجتماعی همان کالج آغاز کرد.

سمیرا فاضلی پس از افزایش تجربه خود در امور مالی، به خزانه داری آمریکا پیوست تا در مورد موضوعات مربوط به موسسات سرمایه گذاری و امور مالی مسکن و مشاغل کوچک و همچنین مشاور ارشد و رئیس ستاد معاون وزیر خزانه داری در امور بین الملل کار کند.

 

او بعداً به‌عنوان مشاور ارشد سیاست در شورای اقتصاد ملی به دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق پیوست و در امور بازنشستگی، امور مالی و توسعه اقتصادی – اجتماعی مشاوره می‌داد.

سپس به آتلانتا رفت و در آنجا سمت مدیر بانک فدرال رزرو را عهده‌دار شد. اکنون وی یکی از ۲۰ کارمندی در دولت بایدن است که اصالت کشمیری یا هندی دارند.
فاضلی هم اکنون به عنوان معاون شورای ملی، بر اقتصاد ملی، نوآوری و رقابت داخلی متمرکز است و در این مورد به رئیس جمهور آمریکا مشاوره می‌دهد.

سمیرا فاضلی در زمینه حقوق بشر نیز شهرت دارد. وی قبل از تصدی پست‌های مهم در آمریکا، در سازمان بهداشت جهانی و کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل کار می‌کرد و در چند مأموریت مربوط به آزادی مذهب و انسان بین‌المللی شرکت کرد.

ظاهر خانم فاضلی در رسانه‌ها مورد توجه بسیاری قرار گرفت و بازتاب آن به منطقه کشمیر نیز رسیده است. عموی او، رئوف فاضلی با ابراز خوشحالی می‌گوید کل منطقه به موقعیت‌هایی که خواهرزاده‌اش عهده دارد، افتخار می‌کند. اگرچه سمیرا در کشمیر متولد نشده است، اما از نظر خانواده‌اش ارتباط وی با این منطقه بسیار زیاد است، زیرا وی بارها به ملاقات آنها رفته است. هرچند که در سال‌های اخیر به دلیل مشغله کاری و خانواده‌اش، دیدارهای وی کاهش‌یافته است. او شوهر و ۳ فرزند دارد. /عصر ایران

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا