بین المللی

ظریف در باکو: خشنودیم که جمهوری آذربایجان سرزمین های خود را به دست آورد

خبرمهم: وزیر امور خارجه در بدو ورود به باکو گفت: خشنودیم کشور و ملت برادر ما جمهوری آذربایجان سرزمین‌های خودش را به دست آورد و علاقه‌مندیم کمک کنیم که هر چه زودتر ساکنان سرزمین‌های آزاد شده به محل اقامت خود برگردند

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور انجام سفر به جمهوری آذربایجان و چند کشور دیگر و در اولین مقصد این سفر امشب (یکشنبه) وارد باکو شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر قبلی اش به باکو که قرار است پیش از انجام شود و به دلیل شرکت در جلسات بودجه به تعویق افتاد، اظهار داشت: بسیار خوشحالیم توانستم این سفر را انجام دهم. در روزهای آینده به روسیه، ارمنستان، گرجستان و احتمالا آخر هفته نیز به ترکیه سفر خواهم کرد.

وی عنوان کرد: موضوع اصلی بحث همکاری های منطقه ای در این منطقه است که برای ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ارتباطات دوجانبه با این کشورها که ایران با آنها رابطه بسیار خوب و نزدیک دارد.

ظریف گفت: فردا در دیدار با مقامات آذری درباره بازسازی و وضعیت قره باغ و همکاری برای حفظ ثبات در این جا صحبت خواهیم کرد. خشنود هستیم کشور و ملت برادر ما آذربایجان سرزمین های خودش را به دست آورده است و امروز سرزمین های آذری در اختیار مردم آذربایجان است و دوست داریم کمک کنیم هر چه زودتر ساکنان سرزمین های آزاد شده به محل اقامت خود برگردند. اینها خویشان ما هستند و در این زمینه گفت وگو خواهیم کرد.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: علاوه بر این درباره مسائل مربوط به ترانزیت و کریدور شمال – جنوب و شمال – غرب با دوستان آذری گفت وگو خواهیم کرد. قرار است ظریف در ادامه این سفر به روسیه، ارمنستان، گرجستان و احتمالا ترکیه سفر کند. /فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا