بین المللی

بازداشت متحد ناوالنی توسط پلیس روسیه؛ همسر ناوالنی آزاد شد

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، پلیس مسکو یولیا ناوالنی، همسر الکسی ناوالنی و لوبوف سوبول، متحد این معترض روس را در جریان تظاهرات اعتراضی روز گذشته بازداشت کرد.

یولیا ناوالنی پس از بازداشتش در صفحه اینستاگرام خود، پستی منتشر کرد و نوشت که داخل ون پلیس است. بر اساس برخی گزارش‌ها او پس از چند ساعت آزاد شده است.

بازداشت لوبوف سوبول توسط ماموران پلیس نیز در حالی صورت گرفت که او با برخی خبرنگاران در حال گفت‌وگو بود.

روز شنبه ده‌ها شهر روسیه شاهد تظاهرات اعتراضی هواداران الکسی ناوالنی بود و نیروهای امنیتی بیش از سه هزار نفر را بازداشت کردند.

در برخی از شهرهای شمالی روسیه هواداران الکسی ناوالنی در دمای ۵۰ درجه سانتیگراد زیر صفر در خیابان‌ها دست به تظاهرات زدند.

وزارت امور خارجه آمریکا و بریتانیا اقدامات دولت روسیه را به شدت محکوم کرد‌ه‌اند.

ند پرایس ، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای گفته است دولت روسیه علاوه بر بازداشت معترضان، با آزار و اذیت سازمان دهندگان این اعتراضات، تهدید علیه شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی و دستگیری پیشگیرانه شرکت کنندگان بالقوه، دست به سرکوب حق تجمع مسالمت آمیز و آزادی بیان زده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا از مقامات دولت روسیه خواسته است تمام کسانی که به دلیل استفاده از حق خود بازداشت کرده، از جمله الکسی ناوالنی را آزاد کند.

آلکسی ناوالنی، منتقد سرسخت حکومت روسیه، به محض بازگشت از آلمان در فرودگاه بازداشت شد. او اواخر تابستان گذشته در پی مسمومیت با گاز اعصاب نووی‌چوک به آلمان منتقل شده بود. روسیه دست داشتن در مسمومیت این منتقد را تکذیب کرده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا