بین المللی

اتحادیه اروپا خواستار آتش‌بس فوری میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان شد

خبرمهم:رهبران اتحادیه اروپا خواستار برقراری آتش‌بس فوری در منطقه قره‌باغ شدند.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم،  به نقل از خبرگزاری رویترز، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان، امروز (جمعه) اعلام کرد رهبران اتحادیه اروپا خواستار برقراری فوری آتش‌بس میان ارمنستان و آذربایجان در منطقه قره‌باغ شدند.

مرکل پس از نشست رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: مقام‌های اروپایی درباره درگیری‌های اخیرِ قره‌باغ میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بحث کردند و خواستار برقرای آتش‌بس در سریع‌ترین زمان ممکن هستند.

این مقامِ ارشد اتحادیه اروپا در بیانیه خود گفت: «برای ما مهم‌ترین مسئله برقرای آتش‌بس در سریع‌ترین زمان ممکن است. تنها راهِ مسالمت‌آمیزِ حل این مشکل پیچیده همین است».

این اظهارات را مرکل در حالی مطرح می‌کند که امروز (جمعه) منابع خبری از تداوم درگیری‌ها میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان خبر دادند.

همچنین «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان، ترکیه را به پیشروی در مسیر نسل‌کشی دوباره متهم کرد و مدعی شد ارتش آنکارا مستقیماً حمله نیرو‌های آذربایجانی علیه نیرو‌های ارمنستانی در قره‌باغ را رهبری می‌کند.

به دنبال اوج گرفتن تنش‌ها میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان از روز یکشنبه تاکنون ده‌ها تن کشته و صد‌ها نفر نیز زخمی شدند؛ این نبرد‌ها باعث نگرانی دوباره در مورد ثبات قفقاز جنوبی به عنوان مسیری برای خطوط لوله انتقال نفت و گاز به بازار‌های جهانی شده است./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا