بین المللی

نشست مطبوعاتی وزرای خارجه ایران و عراق/ ظریف: عراق قوی به ثبات ایران کمک می کند/ حسین: خواهان روابط متعادل با کشورهای همسایه هستیم

خبرمهم: نشست مطبوعاتی مشترک وزرای امور خارجه ایران و عراق در بغداد برگزار شد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، محمد جواد ظریف در این نشست مطبوعاتی مشترک گفت: عراق قوی در ثبات ایران سهم دارد.ظریف افزود: از نقش تاثیرگذار عراق در منطقه استقبال می کنیم.

وزیر خارجه ایران در ادامه گفت: ترور سردار سلیمانی و المهندس  زیان بزرگی در نبرد ضد داعش بود.

وزیر خارجه عراق هم گفت: ما خواهان روابط متعادل با کشورهای همسایه و دور نگه داشتن عراق از تنش های بین المللی هستیم.وی افزود: با وزیر خارجه ایران درباره سفر الکاظمی به ایران در روزهای آتی گفتگو کردیم.

حسین  خاطرنشان کرد: ظریف در این دیدار تاکید کرد که ایران خواهان عراقی قدرتمند است و بر مخالفت با هرگونه دخالت در امور داخلی عراق تاکید کرد.

او افزود: به مبادلات تجاری که اخیرا به دلیل اقدامات بهداشتی متوقف شده اشاره کردیم و بر ایجاد راههای تداوم روابط تجاری علی رغم مبارزه با کرونا تاکید کردیم. علاوه بر این به زیارت های دینی و رعایت جانب احتیاط در این خصوص به دلیل کرونا اشاره کردیم.

وزیر خارجه عراق تصریح کرد: در زمینه اوضاع منطقه به لزوم صیانت از حاکمت عراق اشاره شد و به ظریف گفتیم که قدرت عراق به معنای قدرت منطقه است و ما خواهان روابط متعادل با همه کشورهای منطقه از رهگذر منافع عراق و منافع مشترک و عدم دخالت در امور داخلی هستیم./شفقنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا