اجتماعیاقتصادی

مذاکره برای رفع ممنوعیت تردد بار و مسافر از مرز بازرگان ادامه دارد

خبرمهم: مدیرکل گمرک بازرگان آخرین وضعیت مرز بازرگان را تشریح کرد و گفت: درصدد هستیم مشکل عدم اجازه کشور ترکیه برای تردد مسافران از مرز بازرگان را مرتفع کنیم.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، صادق نامدار روز سه شنبه ۱۳ اسفند ماه در جمع خبرنگاران منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه پذیرش مسافران ورودی از طرف ترکیه به ایران مشکلی ندارد و با تمهیدات و کنترل بهداشتی هم مسافران و هم کامیون ها می توانند وارد کشور شوند، افزود: در حال حاضر به دلیل انتشار بیماری کرونا ویروس، طرف ترکیه‌ای هیچگونه اتباع ایرانی و مسافران را از مرز بازرگان پذیرش نمی کند و فقط اتباع خود کشور مذکور بصورت محدود می توانند تردد کنند.

وی همچنین تاکید کرد: مسئولین گمرک و سازمان منطقه آزاد تجاری _ صنعتی ماکو درخواست نشست اضطراری با مسئولین،‌ مرزبانی و گمرک استان آغری ترکیه برای بازگشایی و تردد مسافران و کامیون ها از مرز بازرگان کرده است که امید داریم با این نشست بخشی از مشکل عدم تردد در این مرز مرتفع شود.

مدیرکل گمرک بازرگان در ادامه افزود: ترکیه به منظور قرنطینه مسافران ورودی اقدام به احداث بیمارستان صحرایی کرده که ظرفیت پذیرش آن ۶۰ نفر است.

نامدار با بیان اینکه کامیون های ایرانی تا رفع مشکل مذکور اجازه ترانزیت به کشور ترکیه را ندارند، افزود: در سمت ترکیه نیز به ظرفیت ۱۰۰ کامیون محل‌های قرنطینه در نظر گرفته شده است.

مدیرکل گمرک بازرگان تصریح کرد: مسئولین بهداشتی و درمانی نیز اقداماتی در خصوص قرنطینه و کنترل مسافران خروجی و ورودی در مرز بازرگان انجام می دهد.

وی با اشاره به حضور ۲۵ نفر از اتباع کشور ترکیه در مرز بازرگان برای خروج از کشور ایران و امتناع گمرک گوربلاغ ترکیه برای تحویل اتباع کشور خود طی روزهای گذشته گفت: خوشبختانه بنا به اعلام مقامات ترکیه‌ای موارد مشکوک از این کاروان منفی اعلام شده است و جای نگرانی برای افراد مورد مشایعت برای این ۲۵ نفر وجود ندارد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا