اجتماعیاقتصادیسلامت

خجسته خبر داد دپو ذرت های آلوده وارداتی در انبار گمرگ بندر امام خمینی(ره)

خبرهای فوری: نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی از ورود ذرت های آلوده وارداتی و دپوی آن در انبار گمرک بندر امام خمینی(ره) خبر داد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، امیر خجسته در تشریح جزئیات بیشتر از واردات ۵۰۰ هزار تن ذرت آلوده به کشور گفت: بر اساس اطلاعات دقیقی که از سوی مردم،دلسوزان و گمرکات به فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اصل نود رسیده ۱۴۰ هزار ذرت آلوده به قارچ سمی آفلاتوکسین است که خطرناکترین سم را دارد بر این اساس باید زمانی که آن ها وارد کشور شد مرجوع می شدند اما این اقدام صورت نگرفت.

وی ادامه داد:باید مسئولان پاسخگو باشند چه کسی در این چهار سال آن ها را مرجوع نکرده و در نزد خود نگه داشته است که با هر روز نگهداری سم آن ها بیشتر می شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی عنوان کرد:گفته شده کسی نمی تواند از کنار انبار ذرت های آلوده عبور کند تا از وارد شدن آسیب به آن ها وارد شود.

وی با بیان این که  ذرت های آلوده وارد کشور شده در انبار های بندر امام خمینی (ره) قرار دارند بیان کرد: با وجود دستور رئیس جمهور مبنی بر امحای آن ها چرا تاکنون این کار انجام نشده است؟

خجسته با طرح این سوال که چه دستان پشت پرده ای وجود دارد عنوان کرد: این آلودگی چهار سال است روز به روز بیشتر می شود ولی همه در برابر آن سکوت کردند کسانی که بیانیه مشترک داده اند بجای تکذیب تعیین تکلیف کنند و از پنهان کاری خودداری کرده و اطلاعات دقیق را در اختیار مردم قرار دهند.

وی مبدا ذرت های آلوده وارد شده را کشور برزیل اعلام کرد و گفت: آن ها با ۳۵ میلیون دلار  ارز دولتی وارد شده اند و به نظر می رسد در این زمینه رانت وجود دارد که کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد:باید ذرت های آلوده وارد شده هرچه زودتر تعیین تکلیف شود و این اطمینان به مردم داده می شود که یک دانه از ۱۴۰ هزار تن ذرت های وارداتی آلوده وارد بازار نشده است.

وی با بیان این که عده ای از مسئولان درباره موضوع واردات ذرت های آلوده قصورکردند تصریح کرد: کمیسیون اصل نود با جدیت در حال پیگیری این موضوع است تا نتیجه حاصل شود.

خجسته با بیان این که ۳۶۰ هزار تن از ذرت های آلوده وارد شده سالم است گفت:آن ها پس از ورود به تایید سازمان استاندارد و وزارت بهداشت رسیده اند اما ۱۴۰ هزار تن آن که آلوده به سم آفلاتوکسین بوده پیگیری آن هستیم تا هرچه زودتر تعیین تکلیف شود.

وی با بیان این که فرصت یک ماهه به مسئولان داده شده تا وضعیت ذرت های وارد شده را تعیین شده روشن کنند خاطرنشان کرد: امنیت سلامت مردم جز وظایف اصلی کمیسیون اصل نود است چون ما وکیل مردم هستیم نه دولت تلاش می کنیم تا تمام زوایا این موضوع آشکار شده و به اطلاع عموم برسد./خانه ملت

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا