۱۰خبر خوش اقتصادی امروز (۲۰ مرداد)

خبرهای فوری: در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی یکشنبه، بیستم مردادماه را بررسی می‌کنیم.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، ما هر روز در این بسته خبری، مهم‌ترین اخبار مثبت حوزه اقتصادی را مرور می‌کنیم. با ما همراه باشید:

بورس سبزپوش شد

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در بیستمین روز مردادماه با رشد ۵۶۹ واحدی به پله ۲۵۵ هزار و ۸۷۶ واحدی رسید. شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با صعود ۵ واحدی به پله ۳ هزار و ۴۳۸ واحدی رسید.

سکه ارزان شد

هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید امروز (یکشنبه) در بازار آزاد تهران با کاهش حدود ۵۰ هزارتومانی به نرخ چهار میلیون و ۱۴۵ هزار تومان فروخته شد.

افت نرخ دلار

بررسی بازار ارز در روز جاری نشان می‌دهد که نرخ خرید دلار در روز جاری با اُفت نسبت به روز گذشته همراه بوده و به رقم ۱۱ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. همچنین نرخ فروش دلار با کاهش نسبت به روز گذشته با رقم ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان معامله شد.

آغاز ساخت ۱۵۰ هزار مسکن هم‌زمان با عید غدیر خم

هم‌زمان با فرارسیدن عید غدیر خم عملیات اجرایی ۱۵۰ هزار مسکن در قالب طرح ملی تولید و عرضه مسکن با حضور رئیس‌جمهوری آغاز می‌شود.

در آستانه عید قربان؛ محدودیتی برای عرضه دام زنده وجود ندارد

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه هیچ کمبودی در زمینه عرضه دام زنده نداریم، گفت: در استان تهران دام به‌اندازه کافی وجود دارد و دامداران در ۱۸ مرکزی که سازمان میادین برای عرضه دام سبک و یک مرکز که برای عرضه دام سنگین در نظر گرفته است، دام‌های خود را عرضه خواهند کرد.

استقرار ۳۰۰ هزار دامپزشک در میادین کشور

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: در ایام عید قربان ۳ هزار دامپزشک و ۶۰۰ روحانی بر روند عرضه دام در جایگاه‌های مجاز نظارت دارند.

تمدید مهلت ثبت‌نام پزشکان برای دریافت کارت‌خوان

مدیرکل سازمان امور مالیاتی گفت: مهلت ثبت‌نام پزشکان برای دریافت کارت‌خوان تا ۳۱ مرداد امسال تمدید شد.

نظارت بر گران‌فروشی‌ها با سامانه ۱۲۴

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه به پورتال سازمان و همچنین در استان‌ها نیز با ارائه شکایات خود به ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گران‌فروشی‌ها و تخلفات اصناف در به مسئولان ذی‌ربط گزارش دهند تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.

خرید ۷ میلیون و ۸۰ هزار تن گندم از کشاورزان

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد از آغاز فصل برداشت تا تاریخ ۱۹ مرداد، ۷ میلیون و ۸۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

پیش‌بینی باران ۵روزه در ۱۴ استان

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی باران، صاعقه و وزش باد شدید موقتی ۵روزه برای ۱۴ استان از کاهش ۳ تا ۶ درجه‌ای دما برای شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، سمنان و خراسان شمالی و خراسان رضوی خبر داد. تهران هم ۶درجه خنک می‌شود.

خروج از نسخه موبایل