اقتصادی

ارتباط قطعی بین طرح‌های سوخت و افزایش قیمت بنزین نیست

خبرمهم: طرح سوخت در اصل تکلیفی است که مجلس مصوب کرده و دلیل اصلی اجرای آن هم، همین مصوبه مجلس است.

اسدالله قلی زاده، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در گفتگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری یا مهم در‌خصوص اهداف اصلی طرح ساماندهی کارت‌های آزاد جایگاه‌داران گفت:

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، این طرح در اصل تکلیفی است که مجلس مصوب کرده و دلیل اصلی اجرای آن هم، همین مصوبه مجلس است. به طور کلی مجلس، وزارت نفت را که موظف نموده که کارت‌های آزاد جایگاه‌ها را محدود و ساماندهی کنند تا مردم بتوانند با کارتی که در اختیار دارند وارد جایگاه شده و بدون هیچ محدودیت، مصرف خودشان را با کارت شخصی خودشان انجام دهند. با این کار مدیریت ساماندهی و وضعیت مصرف دقیق‌تر رصد می‌شود تا معلوم شود در مناطق مختلف کشور چگونه سوخت عرضه و به مصرف کننده می‌رسد و در اصل این طرح بابت مدیریت مصرف سیاست سوخت اجرا می‌شود.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت نسبت به اینکه آیا این طرح به معنای جمع‌آوری کارت‌های سوخت است، تاکید کرد: محدودیت یا جمع‌آوری در‌کار نیست فقط با استفاده از این طرح یک ساماندهی و مدیریتی انجام می‌شود تا افرادی که برای سوخت‌گیری به جایگاه‌ها مراجعه می‌کنند، بتوانند با کارت شخصی خودشان وسایل نقلیه‌شان را سوخت‌گیری کنند و مدیریت دقیق‌تری نسبت به عرضه انجام شود.

قلی زاده، درباره آمار اعلام شده از طرف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و ارتباط بین این طرح با این نوع قاچاق، گفت: نظری درباره این آمار نداریم، شاید ارتباطی بین این طرح با این آمار وجود داشته باشد اما باید متولیان امر در این زمینه پاسخ‌گوباشند. به نظر ما در مورد آمار قاچاق از جایگاهها بعضا بزرگنمایی هم میشود، همان طور که در ابتدا گفتم این طرح مصوبه مجلس است، مجلس تکلیف کرده به شرکت نفت که کارت‌های آزاد جایگاه‌ها محدود و ساماندهی شود تا مردم بتوانند با این تعداد کارتی که در اختیارشان است، از طریق همین کارت‌های سوخت خودشان وارد جایگاه شده و بدون هیچ محدودیت، مصرف خودشان را با کارت شخصی داشته باشند.

در حال حاضر هم می‌توان گفت به جز استانهای مرزی، بابت هر سکو در جایگاه‌ها حداقل یک کارت موجود است و اگر مردم کارت خودشان را استفاده کنند، این میزان کارت آزاد جایگاه برای آن کسانی که کارت ندارند کفایت میکند. اگر کسی هم متقاضی سوخت با کارت آزاد جایگاه باشد می‌تواند از آن استفاده کند. ما هدف‌مان این است که مردم از کارت‌های خودشان استفاده کنند. البته در‌این خصوص مردم باید دقت کنند که رمز کارت را حتما داشته باشند و به کسی ندهند، در زمان سوخت‌گیری هم کارت را در دستگاه فراموش نکنند.

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در ادامه نسبت به اینکه آیا این طرح زمزمه‌ای برای گرانی بنزین است، اعلام کرد: ارتباط قطعی بین اجرای طرحهای سوخت و قیمت بنزین وجود ندارد، چرا که اگر اینگونه بود، بر اساس شایعات موجود، در دوسال گذشته چندین بار شاهد افزایش قیمت بنزین بودیم که البته چنین نشد.

اسدالله قلی زاده، رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت در پایان نسبت به ارتباط این طرح با کسری بودجه دولت و حذف یا حفظ سهمیه ماهانه افراد گفت: در‌خصوص ارتباط این طرح با کسری بودجه دولت من نمی‌دانم، باید متولیان امر پاسخ‌گو باشند. ضمنا سهمیه افراد محفوظ است ولی به طور کلی این موضوع بعد از یک هفته تا ده روز یا بعد از عید فطر بررسی و معلوم می‌شود که طرح چقدر موفق بوده است که البته آمار پیشرفت خوبی را خصوصا در کلانشهرها نشان میدهد. اما در‌خصوص صحبت‌هایی که تا به امروز انجام شده هیچ تغییری در رویه نبوده و ندارند و همچنان قرار بر حفظ سهمیه ماهانه افراد است.

تنظیم کننده: آمنه آهنین پنجه

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا