اقتصادی

ثروتمندان جامعه بیشترین استفاده را از یارانه پنهان دارند

خبرمهم: احمد راستینه گفت سه دهک مرفه جامعه بیشترین استفاده را از یارانه پنهان در کشور دارند اما باید اقشار ضعیف سهم واقعی خود از یارانه‌ها را دریافت کنند.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید یکبار برای همیشه با محاسبه دقیق میزان یارانه‌های پنهان ما به سمت واقعی شدن قیمت تولید و مشخص شدن قیمت نهایی کالا حرکت کنیم که در این صورت سهم افراد از میزان یارانه پنهان در اقتصاد کشور شفاف مشخص می‌شود.

به گفته احمد راستینه در شرایط فعلی سه دهک مرفه جامعه بیشترین حجم مصرف و بهره‌مندی از یارانه پنهان در کشور را دارند اما دهک‌های پایین جامعه کمترین میزان بهره‌مندی از یارانه‌های پنهان را دارند اما برای کمک به درآمد سرانه و افزایش قدرت خرید طبقات متوسط و پایین جامعه باید یارانه‌های پنهان را به صورت مستقیم به این طبقات اختصاص داد.

بر اساس آمار در حال حاضر ۷۸ میلیون نفر یارانه هدفمندی و ۶۰ میلیون نفر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

۱۱ اسفند پارسال بود که نمایندگان مجلس وزارت کار را مکلف کرد ضمن دهک بندی درآمدی همه خانوارهای یارانه بگیر، به حذف یارانه نقدی و معیشتی خانوارهای پردرآمد اقدام کند.

این وزارتخانه حداکثر موظف شد ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون، ضمن دهک بندی درآمدی کلیه خانوارهای یارانه بگیر از طریق شاخص ها و اطلاعات و داده های متقن و ثبتی قابل اتکاء نسبت به حذف یارانه نقدی و طرح معیشتی خانوارهای پر درآمد اقدام نماید.

سازمان هدفمندسازی یارانه ها هم موظف شد نسبت به ثبت نام افراد جدید متقاضی یارانه طبق ضوابط اقدام نماید.

بعد خانوار، تعداد خودرو، مجموع ارزش خودرو، تعداد ملک، تعداد سفر‌های خارجی و شغل افراد ملاک‌هایی است که معاونت رفاه اجتماعی وزارت کار برای دهک بندی افراد اعلام کرده است.

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا