اقتصادی

سکه وطلا صعودی، بورس همچنان نزولی

خبرمهم: طی روزهای چهارمین هفته دی ۱۴۰۰ نرخ سکه با روند کاهشی همراه بود که در آخرین روز معاملات روند تغییر کرد و بازار سرمایه نیز نوسان محدودی داشت.

در این هفته نرخ  سکه تا روز چهار شنبه (۲۹ دی) روند نزولی داشت اما در آخرین روز معاملات هفته نرخ آن ها رو به افزایش رفت. بازار سرمایه نیز در این هفته روند نزولی داشت. بازار سرمایه نیز با نوسان محدود همراه بود و در کل افزایش چشمگیری را تجربه کرد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرمهم، بورس در این هفته به طور میانگین بر اساس آخرین واحد ثبت شده در شاخص حدود ۴۳واحد افت را تجربه کرده است. از جمله نمادهایفملی ، شبندر، شپتا، کگل، شتران ، کچاد و نوری  تاثیر گذار در این هفته بوده اند.

شنبه (۲۵دی) یکشنبه

(۲۶ دی)

دوشنبه

(۲۷دی)

سه شنبه

(۲۸دی)

چهار شنبه

(۲۹دی  )

آخرین مقدار ثبت شده شاخص کل بورس (واحد) ۱.۳۲۲.۵۶۹ ۱.۳۱۰.۸۰۴ ۱.۳۰۶.۴۷۲ ۱.۲۷۵.۹۶۶ ۱.۲۷۹.۳۹۳

قیمت سکه و طلا نیز همسو با نرخ ارز پیش رفت و  شما می توانید با استفاده از جدول زیر قیمت ها را بررسی کنید.

ام محصول شنبه (۲۵دی) یکشنبه

(۲۶ دی)

دوشنبه

(۲۷ دی)

سه شنبه

(۲۸ دی)

چهارشنبه

(۲۹دی  )

پنجشنبه

(۳۰ دی)

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۲.۳۸۶.۰۰۰ ۱۲.۱۰۰.۰۰۰ ۱۱.۹۵۰.۰۰۰ ۱۱.۸۵۰.۰۰۰ ۱۲.۰۰۰.۰۰۰ ۱۲.۲۵۰.۰۰۰
سکه تمام طرح قدیم ۱۲.۰۴۵.۰۰۰ ۱۱.۸۰۰.۰۰۰ ۱۱.۷۵۰.۰۰۰ ۱۱.۶۰۰.۰۰۰ ۱۱.۸۰۰.۰۰۰ ۱۲.۰۰۰.۰۰۰
نیم سکه بهار آزادی ۶.۶۵۰.۰۰۰ ۶.۶۰۰.۰۰۰ ۶.۵۵۰.۰۰۰ ۶.۵۰۰.۰۰۰ ۶.۵۵۰.۰۰۰ ۶.۷۵۰.۰۰۰
ربع سکه بهار آزادی ۳.۶۶۰.۰۰۰ ۳.۷۰۰.۰۰۰ ۳.۶۷۰.۰۰۰ ۳.۶۷۰.۰۰۰ ۳.۷۵۰.۰۰۰ ۳.۸۰۰.۰۰۰
سکه گرمی ۲.۲۷۰.۰۰۰ ۲.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۳۵۰.۰۰۰
اونس جهانی یک هزار و ۸۱۸ دلار و ۳ سنت یک هزار و ۸۱۸ دلار و ۴۰ سنت یک هزار و ۸۲۱ دلار و ۸۴ سنت یک هزار و ۸۱۷ دلار و ۶۱ سنت یک هزار و ۸۱۴ دلار و ۶۰ سنت یک هزار و ۸۴۰ دلار و ۵۸ سنت
طلای ۱۸ عیار ۱.۲۲۵.۷۰۰ ۱.۲۰۱.۵۰۰ ۱.۱۵۰.۵۰۰ ۱.۱۷۵.۰۰۰ ۱.۱۹۲.۳۰۰ ۱.۲۲۱.۱۰۰

قیمت طلا و سکه تغییر مسیر داد 

نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران  گفت:سیر نزولی قیمت طلا و سکه تا روز چهار شنبه ادامه داشت از روز چهارشنبه به بعد با توجه به تحولات سیاسی و اقتصادی در سطح جهانی قیمت اونس طلا با توجه به معاملات نفتی در بازار، با افزایش ۲۰ دلاری همراه بود. افزایش نرخ ارز در روز پنجشنبه سبب شد برخلاف روند نزولی که تا روز چهار شنبه ادامه داشت قیمت طلا و سکه نسبت به روز اول هفته با افزایش قیمت مواجه بود.

در جدول زیر میانگین کاهش نرخ سکه و طلا را مشاهده می کنید.

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید سکه تمام طرح قدیم نیم سکه بهار آزادی ربع سکه بهار آزادی سکه گرمی اونس جهانی مثقال طلای آب شده طلای ۱۸ عیار
اختلاف قیمت

هفتگی(تومان)

۱۹۰.۰۰۰

(افزایش)

۲۰۰.۰۰۰

(افزایش)

۱۲۰.۰۰۰

(افزایش )

۷۰.۰۰۰

(افزایش )

۵۰.۰۰۰

(افزایش)

۲۰دلار

(افزایش)

۸۸.۰۰۰

(افزایش)

۲۰.۰۰۰

(افزایش)

به گفته کشتی آرای برخلاف افزایش نرخ ارز، سکه و طلا در اواخر هفته با کاهش ۲۲۰ هزار تومانی همراه بود و به رقم ۱۱۰ هزار تومان رسید.

کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در این هفته روند فرسایشی داشته است و در ۲ روز پایانی بازار به اشباع فروش رسید و جو خوبی را تاروز سه شنبه شاهد نبوده ایم. اشباع فروش منجر شد که در روز چهار شنبه بازار شرایط بهتری را تجربه بکند؛ همزمان  با این موضوع گزارش های ۹ ماهه تاروز پنجشنبه آخرین فرصت ارائه را داشتند که گاها گزارشات خوبی را شاهد بوده ایم  اما گزارشات بد هم داشته ایم.

 به گفته تاجبر ممکن است گزارشات خوب در این مرحله بیشتر باشد و می تواند محرکی باشد که  بازار در روزهای آتی  مثبت شود اما عامل مهمی که بر مثبت شد بازار تاثیر می گذارد برگشت اعتماد سرمایه گذاران و نقدینکی (که در حال حاضر بازار از فقدان آن رنج می برد) است. اگر نقدینگی مناسبی وارد بازار بشود شرایط بنیادین بازار مکمل این موضوع می شود و می توان روند صعودی را پیش بینی کرد./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا