اقتصادی

نحوه باز پرداخت پول مازاد دریافتی از مشتریان ایران خودرو اعلام شد + جدول

خبرهای فوری: با افزایش قیمت خودرو و تغییر در نحوه قیمت گذاری خودروسازان، توان خرید مردم بسیار کم شده است. از دست رفتن توان خرید مشتریان، عواقب سختی برای صنعت خودرو خواهد داشت که مهم ‌ترین آنها «کاهش فروش خودروسازان» و «شکل‌گیری موجی بزرگ از انصراف مشتریان» است.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، موج بزرگ انصراف به این دلیل است که ثبت نام کنندگان یا توان پرداخت ما به التفاوت مبلغ خودرو را ندارند یا با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه مى رسند که دریافت خودرو ثبت نامی با قیمت جدید، صرفه اقتصادی ندارد. در نتیجه چنین موجی از انصراف، این امکان وجود دارد که نقدینگی بزرگی از صنعت خودرو بیرون کشیده شده و به سمت دیگر بخش های اقتصادی حرکت کند.

در همین راستا ایران خودرو طی اطلاعیه ای نحوه استرداد وجوه اضافه پرداختی ناشی از تغییر قیمت ها که مربوط به قراردادهای حقیقی مشتریان خود را اعلام کرد. این استرداد وجه بر اساس رویه زیر صورت خواهد پذیرفت:

  • مراجعه مشتری به نمایندگی و تکمیل فرم درخواست اصلاح قیمت فاکتور
  • ارائه اصل فاکتور فروش، شناسنامه خودرو و کارت ملی به نمایندگی (هر سه می بایست به نام مشتری باشد)
  • مراجعه شخص مشتری به نمایندگی الزامی بوده و وکالتنامه مورد تایید نیست.
  • لازم به ذکر است صحت اطلاعات ارائه شده در خصوص برگ سبز مالکیت خودرو از سوی ایران خودرو از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران استعلام خواهد شد.

زمان بندی تحویل مدارک مشتری به سازمان و زمان تقریبی استرداد وجه به حساب مشتری:

جدول

[irp posts=”11222″ name=”فروش فوری مرحله دوم محصولات ایران خودرو اسفند ۹۷ با عرضه ۲ خودرو آغاز شد + جدول فروش”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۳ دیدگاه ها

  1. افراد زیادی هستند که به هر دلیل خودرو خود را فروخته اند، و ایران خودرو آشکارا حق این افراد را با این بخش نامه ضایع میکند. در کجای قراردادشان آمده بود که حق فروش خودرو خود را ندارند؟ امیدوارم این بخش نامه غیر قانونی هر چه سریعتر اصلاح شود.

  2. این کار ایران خودرو خلاف قانون و قرارداد منعقد شده است، در واقع از ابتدا این وجه اضافی را که ایران خودرو از مشتری اخذ کرد خلاف قانون و قرارداد بوده است که با فشار مجلس و دستور وزیر عقب نشینی نمود، حال ایران خودرو با این ترفند میخواهد وجه کسانی که خودروهایشان را فروخته یا انتقال داده اند پرداخت نکند. مدیر ایران خودرو شفاف بیان کند بر اساس کدام بند قرارداد و با چه استنادی دست به این کار زده است؟.شما غیر از اینکه باید وجه اضافی را در اسرع وقت به مشتری برگردانید باید از مشتریان بابت تاخیر و دریافت غیر قانونی این وجه عذر خواهی نمایید. لازم است کمی از مشتری مداری و انجام به موقع تعهدات خودرو سازان نامسلمان دنیا یاد بگیرید. اول آموزش ببینید بعد مسئولیت قبول کنید.در صورتیکه ایران خودرو در اسرع وقت در بخشنامه نادرست خود تجدید نظر نکند مشتریان مجبور به شکایت و طلب وجه و کلیه خسارات خود خواهند بود.

  3. این خلاف عدالت است با این شرایط یعنی اینکه مازاد پرداختی به کسانی که خودروی خود رو فروخته اند تعلق نمیگیرد ، مگر ایران خودرو در قرداد ذکر کرده بود که فروش خودرو ممنوع است بنده به خاطر بدهی و اینکه مازاد پرداختی را قرض گرفته بودم مجبور به فروش خودرو شده ام ، چرا وزارت صنعت به این موضوع وارد نمیشود خوردن و پایمال کردن حق مردم در روز روشن ، اگر خودروی مردم رو سر موقع تحویل میدادن دیگر نیاز به قرض و نیز فروش خودرو نبود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا