اقتصادی

توضیحات جدید تأمین اجتماعی درباره جاماندگان “بسته حمایتی”

خبرهای فوری: سازمان تأمین اجتماعی توضیحات جدیدی درباره تعیین تکلیف جاماندگان "بسته حمایتی" ارائه کرد.

به گزارش بخش اقتصادی سایت خبرهای فوری، ۱۳ بهمن ماه گزارشی با عنوان سامانه‌های “سرِکاری” سازمان تأمین اجتماعی برای پیگیری بسته‌های حمایتی درباره فرایند توزیع “بسته‌های حمایتی” و مشکلات افراد مشمولی که این بسته به آنها پرداخت نشده، منتشر کردیم.

در این گزارش به گلایه‌های خانواده‌هایی پرداخته شد که با وجود اینکه دریافتی آنها کمتر از ۳ میلیون تومان است و بیمه‌شده تأمین اجتماعی هستند، رقم ریالی بسته حمایتی خود به آنها تعلق نگرفته است.

بر اساس اعلام مسئولان سازمان تأمین اجتماعی، این دسته از مشمولان بسته حمایتی باید درخواست‌های خود ر‌ا در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول و ثبت کد ملی خود  به سامانه #۸*۱۴۲* همچنین در صورت دارا بودن شماره همراه ایرانسل و رایتل با ثبت کد ملی خود از طریق سامانه #۸*۱۴۲۰*  پیگیری می‌کردند! علاوه بر اینکه شماره تماس ۱۴۲۰ نیز یکی دیگر از راه‌های ارتباطی سازمان تأمین اجتماعی اعلام شد.

بر همین اساس، بسیاری از خانواده‌هایی که نسبت به عدم دریافت بسته‌ حمایتی خود اعتراض داشتند، اقدام به ثبت اعتراض خود در دو سامانه اشاره‌‌شده داشتند اما با گذشت چندین روز هنوز هیچ پاسخی از سوی دو سامانه به آنها داده نشده است.

روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی توضیحاتی را در این باره ارسال کرده که در ادامه آمده است:

“همان‌طور که به استحضار مردم شریف و فهیم ایران رسانده شده است، خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از ۳ میلیون تومان در ماه است و تاکنون بسته حمایتی دولت را دریافت نکرده‌اند از فرصت ۱۰روزه ثبت‌نام برخوردار هستند که بر اساس برنامه تعیین‌شده، تاریخ ثبت‌نام در روز چهارشنبه مورخ ۱۷ بهمن ۹۷ پایان می‌یابد و بعد از این مرحله، استحقاق‌سنجی ثبت‌نام‌شدگان ظرف مدت یک هفته کاری انجام خواهد پذیرفت لذا بر اساس نتایج استحقاق‌سنجی به تمام متقاضیان از طریق شماره تلفن همراهی که با آن کد ملی خود را ارسال کرده‌اند، پاسخ داده می‌شود؛ لازم به ذکر است فرآیند فوق از ابتدای شروع طرح اعلام شده و هیچ‌گونه انحرافی در آن صورت نگرفته است”.

[irp posts=”10130″ name=”مسکن راکد می‌شود، سکه و بورس رونق می‌گیرد”]

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

‫۵ دیدگاه ها

  1. سلام
    بنده مبلغ رد شده درز لیست بیمه تا مهر ماه که گفته بودن زیر ۳ تومن
    از طرفی یارانه هم میگیرم
    اما وقتی تو این سامانه اسمم میزنم میگه شما بالای ۳ ملیون میگیرید
    من فکر میکنم کلا سرکاریم

  2. دوست عزیز بنده سال ۹۳ بنا به درخواست رئیس جمهور محترم از دریافت یارانه انصراف دادم که کمکی باشد به دولت. (البته فهمیدم خیلی ها با درامدهای بالا انصراف نداده اند) حالا از همه ی انواع دریافتی ها از جمله همین بسته حمایتی هم رد می شوم چرا ؟ چون یارانه نمی گیرم. از سال ۹۵ بخاطر فشار مالی تصمیم گرفتم دوباره برای یارانه ثبت نام کنم اما هیچ موقعیتی برای ثبت دوباره و دریافت یارانه وجود ندارد. انگار که در این میان امثال من که خواستند کمکی به حال دولت باشند سرشان کلاهی گشاد رفته و راهی برای جبرانش وجود نداد که نداد.
    دوستان عزیزم لطفا در صورتی که به مراجع ذیربط دسترسی دارید سوال مرا بپرسید که آیا این انصاف است؟ در حالی که می شناسم کسانی با درامد بالای۵ ملیون به راحتی وبدون خلل رایانه دریافت می کنند و به ریش امثال من خوب می خندند.

  3. با این بسته حمایتی همه مارو مسخره کردن یه عده مرفحین بی درد اون بالا نشستن نمیدونن ما چه زجری میکشیم بخدا قسم من اگه یه روز مسافر کشی نکنم خرج زن و بچمو ندارم بدم هیچ بیمه ای هم ندارم الان کی هست جواب منو بده آقای روحانی کجاست؟ بسته حمایتی از کجا برا من زیرخط فقره، یه بسته حمایتی برا خودشون گذاشتن که بیمه هستن و حقوق بگیر دولت کسی نیست بگه اون کسی که میره میدون کارگری میکنه و بیل میزنه از کجا بسته حمایتی بهش میدن😢😢😢😢

  4. تو رو خدا پیام من و بزارید
    من زدم تو سامانه جواب من و دادن و بهم میگن شما بیشتر از سقف مجاز درآمد دارین !!!!!! عزیز برادر دوست شما که جواب ما رو مختصرو مفید میدی !!!! چرا حرف مارو گوش نمیدی !!!! ملاک شما لیست بیمه ای هست که کارفرما رد میکنه ؟؟؟؟ من با بچه و کلی خرج و بدبختی دریافتی من ۶۰۰ هزارتومن که کارفرمام مجبور برای رد کردن لیست بیمه بزن حقوق بالا (طبق قانون).من اگه اعتراض کنم اخراجم………

    چرا جواب مارو نمیدین !!!!!!!! خانمم هم همین مشگل و داره و تمام پرداختی های بانک ما اول ماه حقوقمون اسنادش معلومه
    موندم سامانه تون چرا همش اشغال
    چرا مردم و سر کار گذاشتین
    خبر فوری رعایت بی و اخلاق حرفه ای کن این و بزار ببینن
    از شما خواهش میکنم .

  5. برای بار هزارم عرض میکنیم! ما بیشتر از شما پیگیری کردیم و این سامانه فقط شماره ملی افرادی رو دریافت میکنه که توی سامانه یارانه ها تعریف شده باشن. یعنی بیش از دو میلیون نفر اگر بیمه براشون رد شده باشه و داخل این سامانه نباشن، هیچ سبد حمایتی ای نمی گیرن و در واقع اصلا این “تمام بیمه شدگان” صحت نداره. خود کارشناس تامین اجتماعی هم همین پاسخ زو میده که تا داخل سامانه نباشید کاری نمیتونیم بکنیم. کی میتونیم؟ هروقت دولت فراخوان بده. آیا از نظر دولت این تعداد افراد زیر بار تورم مستحق له شدن هستن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا