حوادث

زورگیری‌های خونبار در قرارهای صوری!

خبرمهم: چهار عضو یک باند زورگیری‌های وحشتناک که فروشندگان کالا در سایت دیوار را با قرارهای صوری به مناطق خلوت شهر می‌کشاندند و با هجوم خونبار اموال آن‌ها را می‌ربودند، با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی در چنگ قانون گرفتار شدند.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، ماجرای زورگیری‌های خونبار از حدود ۱۰ روز قبل زمانی پلیس را درگیر پرونده‌ای معماگونه کرد که جوان ۳۴ ساله‌ای به نام «ح-ب» با گردنی زخمی و خون آلود، خود را به نیروهای انتظامی رساند. او که از چنگ زورگیران خطرناک جان سالم بدر برده بود، مضطرب و نگران از نقشه وحشتناک دزدانی پرده برداشت که طعمه‌های خود را از سایت دیوار انتخاب می‌کردند.

به دنبال شکایت این مال باخته که زورگیران با تخریب خودروی وی ۳ کیلوگرم زعفران او را نیز به سرقت برده بودند، پرونده‌ای در نیروی انتظامی تشکیل شد، اما با توجه به اهمیت و حساسیت ماجرا و با صدور دستوری ویژه از سوی سردار ابراهیم قربانزاده (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) پرونده مذکور در پلیس آگاهی مورد رسیدگی‌های تخصصی قرار گرفت چرا که نحوه زورگیری خشن موجب ایجاد احساس ناامنی می‌شد و چنین پرونده‌هایی به طور ویژه و تخصصی در دستور کار پلیس قرار می‌گیرند.

گزارش ها حاکی است، این گونه بود که بلافاصله گروه تخصصی از کارآگاهان کارآزموده دایره مبارزه با جرایم خشن زیرنظر مستقیم سرهنگ جواد شفیع زاده (رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی) وارد عمل شدند و به تحقیق در این باره پرداختند. آنان در اولین مرحله از اقدامات اطلاعاتی، محل وقوع جرم را در یک سری تحقیقات میدانی مورد کنکاش‌های پلیسی قرار دادند و همه جوانب و زوایای ارتکاب جرم را بررسی کردند. در همین حال گروه تخصصی کارآگاهان که به سرپرستی سرهنگ جواد میش مست (رئیس دایره مبارزه با جرایم خشن) در شاخه دیگری از این عملیات هماهنگ و ضربتی فعالیت خود را روی زورگیران سابقه دار متمرکز کرده بودند، برای یافتن سرنخ‌هایی از این ماجرا به بازبینی اظهارات مال باخته زخمی پرداختند و سطور پرونده را دوباره زیر ذره بین اطلاعاتی قرار دادند.

این مال باخته جوان درباره جزئیات ماجرای زورگیری به کارآگاهان گفت: حدود ۳ کیلوگرم زعفران را برای پیدا کردن مشتری در سایت دیوار آگهی کردم که فردی با من تماس گرفت و در حالی که خود را فردی متشخص و پولدار جلوه می‌داد، خریدار زعفران شد. او سپس برای مشاهده زعفران‌ها با من قرار گذاشت، اما مدعی شد که نمی‌تواند به نشانی منزلم بیاید به همین دلیل در حاشیه بولوار توس با من قرار گذاشت. من هم که هیچ گاه فکر نمی‌کردم با یک گروه تبهکار خطرناک روبه رو می‌شوم به راحتی پذیرفتم و در ساعت مقرر سوار بر خودرو به محل قرار در حاشیه بولوار توس رفتم که در یک لحظه خودروی پرایدی با چندسرنشین به محل آمد. وقتی به طرف آن‌ها رفتم ناگهان برق تیغه‌های قمه و تبر در آسمان درخشید و آن‌ها بی رحمانه به طرف من هجوم آوردند. خیلی ترسیده بودم و از شدت وحشت نمی‌توانستم حتی از خودم دفاع کنم. آن‌ها برای ایجاد رعب و دلهره خودروام را با تبر تخریب کردند و با قمه‌ای که در دست داشتند، گلویم را بریدند و بعد از سرقت زعفران ها، همه پول‌ها و اموالی را که همراهم بود از من زورگیری کردند و سوار بر پراید از محل گریختند.

 بررسی تخصصی اظهارات مال باخته توسط کارآگاهان بیانگر آن بود که پلیس با دزدانی حرفه‌ای و سابقه دار روبه روست که برای ارتکاب جرم ابتدا به ایجاد رعب و وحشت می‌پردازند و در اقدامی خطرناک و بی رحمانه اموال مردم را به یغما می‌برند. به همین دلیل گروه ویژه کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن با استفاده از تجربیات ارزنده و راهنمایی‌های سرهنگ قنبری (رئیس اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی خراسان رضوی) به تحقیق درباره مجرمان سابقه دار پرداختند و شگردهای آنان را با استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان مورد تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی قرار دادند تا این که چند روز بعد در حالی سرنخ‌هایی از دو زورگیر حرفه‌ای به دست آمد که بررسی‌ها نشان می‌داد افراد دیگری نیز با همین شیوه طعمه زورگیران شده اند. این اسناد و مدارک موجب شد کارآگاهان دامنه فعالیت‌های اطلاعاتی خود را به جاده قدیم قوچان (بولوار توس) بکشانند. طولی نکشید که دو سارق سابقه دار در ا طراف بولوار توس شناسایی شدند و مخفیگاه آنان زیر چتر عملیاتی کارآگاهان قرار گرفت. آن‌ها سپس با مجوزهای قضایی از قاضی دکتر اسماعیل رحمانی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) وارد عمل شدند و در دو عملیات جداگانه، اما هماهنگ و ضربتی، دو زورگیر جوان را دستگیر کردند و به مقر انتظامی انتقال دادند.

گزارش ها حاکی است: دو سارق ۳۲ و ۲۳ ساله که در ابتدا خود را بی گناه جلوه می‌دادند و مدعی بودند فقط به خاطر سابقه سرقت مورد سوء ظن پلیس قرار می‌گیرند، وقتی با شواهد و مدارک مستند روبه رو شدند به ناچار لب به اعتراف گشودند و راز زورگیری خونبار را فاش کردند. این درحالی بود که متهمان علاوه بر زورگیری از «ح- ب» به پنج فقره زورگیری دیگر نیز معترف شدند و اقرار کردند که با همین شیوه طعمه‌های خود را از سایت دیوار انتخاب می‌کردند و در پوشش خریدار، فروشنده کالا را با یک قرار صوری به مناطق خلوت شهر می‌کشاندند و با تهدید به مرگ با سلاح سرد، اموال آن‌ها را می‌ربودند. این تبهکاران خطرناک همچنین با لو دادن دو همدست دیگر خود اعتراف کردند که در برخی موارد نه تنها لوازم منزل مانند چرخ گوشت، آب میوه گیری و … را به سرقت برده اند بلکه پول ها، کارت بانکی، گوشی تلفن یا هر چیز دیگری را که همراه طعمه بود با زور از وی می‌گرفتند و با کتک زدن مال باخته یا گذاشتن قمه و شمشیر زیر گلویش او را وحشت زده در همان نقطه خلوت رها می‌کردند و از آن جا می‌گریختند.

براساس این گزارش، کارآگاهان دایره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی همچنین در بازرسی از مخفیگاه سارقان، زعفران‌های سرقتی و برخی لوازم دیگر مال باختگان را کشف کردند و روز گذشته نیز دو عضو دیگر باند را به دام انداختند، اما بررسی‌های تخصصی با دستورات محرمانه مقام قضایی برای کشف جرایم احتمالی دیگر این تبهکاران خطرناک ادامه دارد. /خراسان

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا