استانیحوادثفارس

مهار آتش در ارتفاعات «آرندی»/ ادامه حریق در «تیراشکفت جروق»

خبرمهم: بخشدار ارژن از وقوع حریق در منطقه آرندی و تیراشکفت جروق طی دو روز گذشته خبر داد و گفت: حریق ۲ بار در آرندی مهار شده اما در منطقه تیراشکفت جروق، تلاش برای اطفاء ادامه دارد

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم، مهدی شعیری، بیان کرد: آتش سوزی در منطقه آرندی و تیراشکفت از روز پنج شنبه ١٣ شهریور ساعت ١٢ ظهر آغاز شد و بلافاصله پس از گزارش اعلام آتش سوزی، نیروهای منابع طبیعی، محیط زیست و اهالی بومی منطقه با نظارت بخشداری ارژن در موقعیت آتش سوزی برای کنترل آتش حضور یافتند.

او ادامه داد: آتش سوزی در منطقه آرندی صبح امروز جمعه ١۴ شهریور مهار اما به دلیل گستره آن و وزش باد شدید، مجددا شعله ور شد.

بخشدار ارژن خاطرنشان کرد: خوشبختانه مهار دوباره در این منطقه انجام شده و هم اکنون نیروها در حال پایش هستند. پیش‌بینی می‌شود پایش این منطقه ٢٠ ساعت به طول بینجامد.

شعیری خاطرنشان کرد: نیروهای اطفایی در منطقه تیر اشکفت جروق برای مهار آتش همچنان حضور دارند، البته از دور آثاری از آتش سوزی قابل مشاهده نیست و امید است آتش سوزی این منطقه نیز مهار شده باشد.

دبیر انجمن جوانان عشایر فارس نیزگفت: از ساعت‌های اولیه امروز مناطق مرتعی و جنگلی در منطقه حفاظت شده ماله گاله، برای چندمین بار طی ماه‌های گذشته دچار حریق شده است.

مهران نامداری خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی متراکم به دلیل بارندگی‌های بهار امسال و زمستان گذشته و گرمای شدید هوا در تابستان امسال، وزش باد و کم دقتی گردشگران و رهگذران و … از عوامل وقوع حریق در این منطقه است.

نامداری اعلام کرد که تا ساعتی قبل حریق در این منطقه ادامه داشت و علیرغم مهار توسط نیروهای حاضر در صحنه، به دلیل وزش باد، شعله ور می شد./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا