اجتماعیحوادثسلامت

شمار فوتی الکل صنعتی در فارس به ۱۰۰ تن رسید

خبرمهم: محمدجواد مرادیان، مدیر مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان فارس، از افزایش تعداد جان‌باختگان در اثر مصرف الکل تقلبی در این استان به ۱۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش بخش حوادث سایت خبرمهم،  از ابتدای شیوع ویروس کرونا تا صبح روز پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۸۵۴ نفر به علت مسمومیت با الکل صنعتی به مراکز درمانی استان فارس مراجعه کرده‌اند.

او افزود از این تعداد ۱۰۰ نفر جان خود را از دست داده و ۱۴ نفر هم همچنان در بیمارستان بستری هستند که شش نفر از آن‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه‌اند.

براساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت از زمان شیوع کرونا در ایران، دست‌کم ۵۲۵ نفر بر اثر مصرف نوشیدنی الکلی تقلبی یا صنعتی جان خود را از دست داده‌اند

سخنگوی وزارت بهداشت ایران روز هشتم اردیبهشت، در نشست خبری روزانه خود درباره تعداد کل مسمومین گفت: «از اول اسفند تا صبح امروز، ۵۰۱۱ نفر در کشور به دلیل مصرف الکل تقلبی دچار مسمومیت شدند.»

پس از انقلاب سال ۱۳۵۷ فروش قانونی و نوشیدن مشروبات الکلی ممنوع شد و مردم مجبورند که برای خرید مشروبات الکلی به بازار سیاه روی بیاورند. همچنین برخی تولید مشروبات تقلبی در ایران را به گروه‌های وابسته به حکومت منتسب کرده‌اند با این هدف که خطر مصرف چنین مشروباتی را بالا ببرند./yjc

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا