بین المللیسیاسی

نماینده پیشین مجلس: نانِ کسانی که به دنبال پاسخِ مستقیم به اسرائیل هستند در جنگ‌ و دعواست.

خبرمهم: جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده پیشین مجلس: نتانیاهو در سازمان ملل می‌خواست رئیس‌جمهور ایران از نابودی اسرائیل صحبت کند تا بتواند مظلوم‌نمایی کند ولی پزشکیان خیلی هوشمندانه دست صهیونیست‌ها را خالی و از صلح صحبت کرد. البته یک سری از تندروی‌های گذشته مثل آتش زدن برجام، در مسیر و خواستِ نتانیاهو و اسرائیل بود.

جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده پیشین مجلس: صداوسیما هم متاسفانه خنجر را برای آقای پزشکیان از رو بسته و می‌گوید اگر فلانی رئیس‌جمهور بود، نتانیاهو جرات نمی‌کرد حسن نصرالله را شهید کند و جنگ نمی‌شد در حالی که من به شما قول می‌دهم اگر همان فلانی رئیس‌جمهور بود الان موشک‌های نتانیاهو در تهران پیاده شده بود. 

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس به مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم در پاسخ به این سوال که چرا عده‌ای می‌خواهند دولت مسعود پزشکیان نیمه کاره بماند، گفت: واقعیت این است که همیشه یک هسته تمامیت خواهی در حاکمیت وجود دارد که به هیچ وجه حاضر نیستند قدرت را از دست بدهند. مواضع خیلی محکم، استوار، عاقلانه و هوشمندانه‌ی آقای پزشکیان در سازمان ملل دقیقا مخالف خواست نتانیاهو بود چون او می‌خواست دوباره یک رئیس‌جمهوری از ایران بیاید و سخنان افراطی‌گری انجام دهد و از نابودی اسرائیل صحبت کند تا او بتواند مظلوم‌نمایی کند و یک سند پیدا کند برای افزایش جنایت‌هایی که انجام داده.

وی ادامه داد: ولی آقای پزشکیان خیلی هوشمندانه دست این صهیونیست‌ها را خالی کرده و از صلح صحبت کرد و بهانه‌های گذشته را از اسرائیل گرفت. حتی الان هم نتانیاهو و اسرائیل مورد سرزنش قرار گرفتند و گفتند زمانی که ایران از صلح صحبت کرد اسرائیل اعمال خشونت کرد. اما تندروی‌های خاصی که در گذشته مثل آتش زدن برجام انجام می‌شد دقیقا در مسیر و خواست نتانیاهو و اسرائیل بود. الان هم اسرائیل با ترور ناجوانمردانه شهید حسن نصرالله یک خبط بزرگی انجام داده که تمام شیعیان جهان را گریاند و این نکته مهم است که در سازمان ملل، مقر صلح و دوستی این اقدام ناجوانمردانه را انجام داد. 

این نماینده پیشین مجلس اضافه کرد: آقای پزشکیان آدمی است که براساس اعتقاد فکری خودش تصمیم می‌گیرد و به رهبری و حفظ و بقای نظام جمهوری اسلامی معتقد است و خودش را نه شعاری بلکه واقعی آماده خدمت به مردم کرده. من فکر می‌کنم این ویژگی‌ها برای تندروها مطلوب نیست و باعث می‌شود روز به روز عصبانی‌تر شوند. این‌ها انتظار داشتند آقای پزشکیان همان یک دو ماه اول ناموفق شده و جا بزند. ولی در مجموع بین این همه بحران مواضع بین‌المللی آقای پزشکیان دنیا را با ما همراه و متقاعد کرده و باعث برطرف شدن اختلافات در همین فاصله کوتاه شده. 

جعفرزاده ایمن‌آبادی با اشاره به عملکرد صداوسیما در‌خصوص دولت مسعود پزشکیان تاکید کرد: اینکه عده‌ای فکر می‌کنند آقای پزشکیان خسته می‌شود و دولت نیمه کاره می‌ماند، یک سری حرف‌ها و فکرهای بچه‌گانه‌ است. صداوسیما هم متاسفانه خنجر را برای آقای پزشکیان از رو بسته و می‌گوید اگر فلانی رئیس‌جمهور بود، نتانیاهو جرات نمی‌کرد حسن نصرالله را شهید کند و جنگ نمی‌شد در حالی که من به شما قول می‌دهم اگر همان فلانی رئیس‌جمهور بود الان موشک‌های نتانیاهو در تهران پیاده شده بود. 

وی در رابطه با افرادی که معتقدند باید پاسخ اسرائیل را مستقیم و کوبنده داد، گفت: پاسخ کوبنده بستگی به این دارد که شما کوبنده را چه ببینید و اصلا ضرورتی ندارد که ما مستقیم پاسخ اسرائیل را بدهیم. سیاست ما داشتن نیروهای نیابتی در منطقه بوده که باید این‌ها پاسخ دهند. اینکه خودمان بخواهیم مستقیم به اسرائیل پاسخ دهیم اصلا عاقلانه نیست و معمولا کسانی به دنبال این نوع پاسخ هستند که نانشان را از جنگ‌ و دعوا در می‌آورند. 

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نماینده دوره نهم و دهم مجلس در پایان نسبت به رویکرد ایران در مقابل رژیم صهیونیستی با‌توجه به پیام مقام معظم رهبری تاکید کرد: ما باید نسبت به جنایت‌های بزرگ رژیم صهیونیستی اعتراض می‌کردیم که مقام معظم رهبری در پیامشان همین اقدام را انجام دادند و به مسلمانان جهان گفته شد که ما از شما حمایت می‌کنیم و می‌توانید مبارزه با این رژیم را ادامه دهید. هدف اسرائیلی‌ها ایجاد رعب و وحشت در کشور ماست اما نمی‌دانند یا خودشان را از وجود رهبر شجاعِ ایران که حامی و راهنمای حذف کنندگانِ اسرائیل است، به نادانی زدند. تمام کسانی هم که در سوریه و … شهید شدند مستشار هستند و ما هنوز وارد جنگ مستقیم با اسرائیل نشدیم و نخواهیم شد. 

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا