بین المللی

بیگدلی، کارشناس بین‌الملل: نمایندگان مجلس به خاطر افزایش جلال و جبروت‌، دنبال رفتن به لبنان و غزه هستند. / تا جایی که عقلانیت سیاسی حکم می‌کند ما نباید خودمان را وارد جنگ کنیم

خبرمهم: بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل: اگر حسن نصرالله در این ماجرا ترور شود وضعیت خاورمیانه تغییر پیدا خواهد کرد و معلوم نیست که ایران دست به چه اقدامی خواهد زد. بعضی از مقامات ما گفتند وارد جنگ خواهیم شد.

بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل: نتانیاهو سوار بر یک اسب خشمگینی شده که بسیار خطرناک است و اگر اسرائیل وارد جنگ با ما شود قطعا آمریکا هم او را هدایت خواهد کرد.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با مطهره حیدری، خبرنگار گروه رسانه‌ای خبرهای فوری مهم گفت: استراتژی اسرائیل در رابطه با حزب‌الله و غزه تغییر پیدا کرده و در‌حال به کار‌بردن یک شیوه جدید است. اسرائیل با جنگ‌های الکترونیکی در حال حذف رهبران ارشد حزب‌الله و حماس است و به نوعی دنبال خلع سلاح انسانی گروهک‌های منطقه است. جنگ‌هایی که الان از اسرائیل می‌بینم کاملا متفاوت است با جنگ‌هایی که در سال ۲۰۰۶ داشته. نتانیاهو بین صحبت‌هایش در سازمان ملل ایران عراق و سوریه را یک نقطه سیاه اعلام کرده بود که باید از روی زمین حذف شود.

وی ادامه داد: این یک پیام سخت و سنگین است. بنابراین وضعیت منطقه الان با حملات سنگین اسرائیل بر‌روی حزب الله در‌حال تغییرات ژئوپلیتیکی است. هنوز هم حزب الله بیانیه‌ای برای ترور نصرالله و سردار قاآنی نداده و کشته شدن دخترِ حسن نصرالله هم در این میان شک‌ها نسبت به ترور او را افزایش می‌دهد. البته اگر حسن نصرالله در این ماجرا ترور شود وضعیت خاورمیانه تغییر پیدا خواهد کرد و معلوم نیست که ایران دست به چه اقدامی خواهد زد. بعضی از مقامات ما گفتند وارد جنگ خواهیم شد. 

بیگدلی تاکید کرد: وضعیت خیلی حساس شده و توصیه من به دولت ایران این است که همچنان سیاست خویشتن‌داری را از خود نشان دهد و دست به تصمیمات عجولانه نزند از طرفی نتانیاهو تلاش می‌کند تا با قهرمانی در خاورمیانه بتواند پاسخ ناکامی‌هایش در اسرائیل را بدهد. اما حتی با ترور نصرالله هم فکر نمی‌کنم ایران پاسخ خاصی بدهد چون نتانیاهو الان سوار بر یک اسب خشمگینی شده که بسیار خطرناک است و اگر اسرائیل وارد جنگ با ما شود قطعا آمریکا هم او را هدایت خواهد کرد. پس وضعیت منطقه در لحظات بسیار حساسی است و امیدوارم ما در لایه‌ای از سیاست خویشتن‌داری حرکت کنیم چون هر نوع رفتاری می‌تواند به زیان ما تمام شود. 

این کارشناس مسائل بین‌الملل در‌خصوص گفته دکتر پزشکیان در سازمان ملل افزود: اظهار نظر آقای پزشکیان خیلی احساسی بود چون اسرائیل به هیچ عنوان اسلحه‌اش را زمین نخواهد گذاشت و تصور اینکه اسرائیل بخواهد خودش را خلع سلاح کند عقلانی نیست و به قول علما اظهار نظر دکتر پزشکیان موکول به محال بوده. 

علی بیگدلی، کارشناس مسائل بین‌الملل در پایان نسبت به درخواست نمایندگان مجلس برای رفتن به غزه و لبنان تاکید کرد: جنگ‌های نفری تمام شده و جنگ‌های امروز اسرائیل الکترونیکی است و لشکرکشی دیگر به پایان رسیده اگر هنوز نمایندگان مجلس ما یا یک سری از مقامات استانی به دنبال رفتن به لبنان و غزه هستند، به خاطر افزایش جلال و جبروتشان است. تا جایی که عقلانیت سیاسی حکم می‌کند ما نباید خودمان را وارد جنگ کنیم و باید یک سیاست فارغ از انتقام جویی پیش بگیریم و تلاش کنیم برای ادامه صبر و شکیبایی تا ببینیم وضعیت به کجا خواهد رسید.  

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا