سیاسی

لاوروف: واکسن اسپوتنیک در ایران ساخته می شود

خبرمهم: حسین امیرعبداللهیان با لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار کرد.

 سرگئی لاور‌وف وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) در دیدار با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در مسکو ضمن خیرمقدم به وزیر امور خارجه ایران برای حضور در فدراسیون روسیه، اظهار داشت: علیرغم شیوع کرونا گفت‌وگوی سیاسی منظمی بخصوص در سطح روسای جمهور دو کشور داریم. در مکالمات تلفنی روسای جمهور دو کشور در ماه‌های اوت و سپتامبر توافقاتی شده بود که امروز درباره عملیاتی کردن این توافقات صحبت خواهیم کرد.

به گزارش بخش سیاسی سایت خبرمهم، وی به پذیرش عضویت دائم ایران به سازمان همکاری شانگ‌های اشاره کرد و گفت: زمینه جدیدی در دستورکار روابط دوجانبه بعد از پذیرش عضویت ایران در سازمان همکاری شانگ‌های ایجاد شده است.

لاوروف عنوان کرد: در اولویت‌های صحبت‌های امروزمان درباره وضعیت برجام و ضرورت از سرگیری مذاکرات در این زمینه و توافقاتی که حاصل کردیم، خواهد بود که ازسرگیری این توافق بدون هیچ اضافه و مورد جدیدی باید صورت بگیرد.

وزیر خارجه روسیه گفت که در دیدار امروزش با امیرعبداللهیان درباره سایر مسائل منطقه‌ای از جمله سوریه، خاورمیانه و شمال آفریقا گفتگو خواهد کرد.

لاوروف خطاب به امیرعبداللهیان بیان کرد: سفر شما بسیار به موقع است و مجددا خوشامد عرض می‌کنم.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) به همراه «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود در نشست خبری شرکت کرد.

لاوروف به عنوان اولین سخنران در این نشست خبری گفت: «ما توافق کردیم که اجازه تولید واکسن روسی کرونا، اسپوتنیک وی، در ایران را بدهیم. ما علی‌رغم تحریم‌های آمریکا به توسعه روابط تجاری خود با ایران ادامه می‌دهیم».

وی درباره لزوم احیای برجام نیز توضیح داد: «ما در حال تلاش برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران هستیم. همه طرف‌ها باید به تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند باشند».

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا