بین المللی

دموکرات‌ها روابط خوبی با پوتین و روسیه ندارند

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، یک کارشناس مسائل آمریکا ضمن تاکید بر این مهم که:«دموکرات‌ها روابط خوبی با آقای پوتین و روسیه ندارند» خاطرنشان می‌کند:« از دوره خانم کلینتون که وزیر خارجه بود این روابط بین آمریکا و روسیه و به ویژه بین شخص خانم کلینتون و آقای پوتین همواره تیره‌تر شده و به همین دلیل هم بود که آقای ترامپ را متهم می‌کردند که به روسیه و شخص پوتین نزدیک است. در عین حال اقدامات آمریکا برای گسترش حوزه نفوذ در بالکان و همین طور در جمهوری‌های سابق شوروی باعث شده که روسیه موضع تهاجمی‌تر یا همراه با تنش را نسبت به حضور دموکرات‌ها در قدرت داشته باشد و برنامه آقای بایدن هم حاکی از آن است که به صورت همان برنامه سنتی و متعارفی که دموکرات‌ها در دست داشتند ایشان هم همان برنامه‌ها را ادامه خواهد داد و در آینده روابط این دو کشور در زمان بایدن افزایش تنش پیش‌بینی می‌شود.»
مصطفی خوش چشم در مصاحبه با آفتاب یزد اظهار می‌دارد:« اگر بپذیریم که به طور ویژه، کابینه آقای بایدن تا حدود ملموسی تحت نفوذ خانم کلینتون و افرادی مثل جیک سولیوان است که کارمند مورد اطمینان خانم کلینتون بوده و پرواضح است که حضور آقای سولیوان به عنوان مشاور امنیت ملی و همین طور آقای بایدن و دولت دموکرات تنش‌ها با دولت روسیه را بیش از پیش افزایش خواهد داد پس نباید منتظر دوران آرامی بین واشنگتن ـ کرملین در دولت بایدن باشیم.»

 اولین گفت‌وگوی تلفنی بایدن و پوتین

کاخ سفید اعلام کرد، رئیس جمهوری آمریکا برای اولین بار از زمان رسیدن به قدرت با ولادیمیر پوتین گفت‌وگو کرده و نگرانی‌ها درباره فعالیت‌های روسیه از جمله برخورد با الکسی ناوالنی را مطرح کرده است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در بیانیه کاخ سفید آمده است که جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه توافق کردند که تیم‌های شان به سرعت روی تکمیل تمدید پیمان کنترل تسلیحاتی «استارت جدید» میان دو کشور تا پنجم فوریه که زمان انقضای پیمان کنونی است، کار کنند.
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید در کنفرانس مطبوعاتی خود از تماس تلفنی این مقام‌ها خبر داد. این در شرایطی است که بایدن در حال تنظیم سیاست آمریکا به شکلی قدرتمندتر در قبال روسیه است. جن ساکی گفت که در تماس تلفنی با پوتین موضوعاتی شامل پیشنهاد بایدن برای تمدید استارت جدید به مدت پنج سال و حمایت «قدرتمند از حاکمیت اوکراین» مطرح شد. به گفته این سخنگو، بایدن همچنین پرونده ناوالنی را که پس از بازگشت از آلمان زندانی شد، مطرح کرد. این مسئله تنش‌هایی را در روابط روسیه و ایالات متحده به وجود آورده است. بایدن همچنین در گفت‌وگو با پوتین درباره آنچه کاخ سفید مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ می‌خواند و همچنین حمله هکری به شرکت سولارویندز که مسکو به عنوان عامل آن سرزنش می‌شود و نیز گزارش‌هایی از پیشنهادهای روسیه به شبه نظامیان طالبان برای کشتن نیروهای آمریکایی در افغانستان صحبت کرد./آفتاب یزد

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا