اجتماعیبین المللیسلامت

مردان قد بلند بیشتر کرونا می‌گیرند

خبرمهم: آخرین مطالعات انجام شده دانمشندان روشن کرده است که مردانی با قد ۶ فوت – ۱.۸۲ سانتی‌متر - یا بلندتر دو برابر احتمال ابتلایشان به کرونا بیشتر است.

به گزارش بخش بین المللی سایت خبرمهم، به نقل از هلث، با کشف این موضوع محققان به سرنخ‌هایی از روش ابتلا به کرونا دست یافته‌‌اند که نشان می‌دهد ذرات ویروس در هوا معلق بوده و می‌تواند توضیح جالبی برای مستعد بودن افراد قد بلند به این ویروس باشد.
نتایج بدست آمده از ۲ هزار نفر در انگلستان و آمریکا و نروژ نشان داده است که احتمال ابتلای مردان بلند قد به این بیماری دو برابر مردان کوتاه قد است.
گزارش‌های موجود حاکی است این مورد درباره زنان متفاوت بوده و تعداد زنان قد بلند مبتلا در این گزارش در بریتانیا و نروژ به مراتب کمتر از زنان در آمریکا بوده است.
بنا بر نظر محققان اگر ویروس تنها از طریق عطسه و سرفه به بدن وارد می‌شد اندازه این ذرات به حدی است که بلافاصله روی زمین می‌افتاد اما تنها ذرات ریز معلق در هوا قادرند که از طریق استنشاق وارد بینی و دهان فرد شوند و او را مبتلا کنند بنا بر این همین ذرات معلق در هوا امکان ابتلای بیشتر قد بلندها را به بیماری افزایش داده است.
آمارهای رسمی نشان می‌دهد که میانگین قد مردان در انگلیس بین ۵ تا ۶ فوت است -۱.۵۲ تا ۱.۸۲ سانتی متر- است و تحقیقات دانشگاه آکسفورد انگلیس نیز نشان داده که بیماری تنها مردان بلند قد را بیشتر تهدید می‌کند گرچه در طول آزمایش و تحقیقات گزینه‌های دیگری چون وضعیت شغلی، درآمد، نحوه سفر کاری، ارتباط با سایر افراد و عوامل اجتماعی نیز مورد بررسی قرار گرفته و نتایج شگفت انگیز بوده است.
جالب است بدانید از بین ۱۰۰۰ مبتلا به ویروس تنها در انگلستان ۳۳۹ مرد قد بلند از بیماری جان خود را از دست داده‌‌اند اما در آمریکا ابتلای زنان قد بلند تقریبا ۹ برابر مردان بوده است و همین موضوع سبب شده تا تحقیقات بیشتری در این مورد صورت گیرد.
دکتر «ماریا ون کرکوو» مدیر فنی سازمان بهداشت جهانی نیز در تاریخ ۷ ژوئیه تائید کرده بود که سازمان در حال بررسی معلق ماندن ویروس در هوا بوده تا احتمال انتقال از طریق هوا نیز مورد تحقیق بیشتری قرار بگیرد.
این در حالی است که «بنته آلگرای» از سازمان بهداشت جهانی و مرکز کنترل بیماری‌های عفونی اعلام کرد، شواهدی وجود دارد که احتمال انتقال ویروس از طریق هوا وجود دارد اما نمی‌توان این موضوع را به صورت قطعی عنوان کرد. وی تاکید کرد که انتقال از طریق هوا در محیط‌های عمومی به شرایط خاصی چون میزان شلوغی، فضای سربسته و تهویه محیط مرتبط است./ایران آنلاین

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا