ورزشی

لیگ برگزار نشود، قهرمان را مشخص می‌کنیم/ تیمی تضمین می‌دهد در پاییز کرونا نداشته باشیم؟

خبرمهم: مشاور سازمان لیگ در برگزاری مسابقات می‌گوید اگر فصل جاری به هر دلیلی برگزار نشود، باید تیم قهرمان به AFC معرفی شود و تکلیف تیم‌های صعود کننده و سقوط‌ کننده در لیگ‌های مختلف مشخص شود.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم،  از زمان اعلام تاریخ برگزاری ادامه مسابقات لیگ، اکثر تیم‌ها اقدام به گرفتن تست کرونا از بازیکنان خود کردند و در نهایت برخی از مثبت اعلام شدن برخی نفرات تیم خود خبر دادند. با این اتفاق، برخی از تیم‌ها از شروع تمرینات خود تا رفع بیماری خودداری کردند و فعلا وارد فاز تمرینات نشده‌اند.

در پی این اتفاقات، سازمان لیگ فوتبال ایران نیز با درخواست برخی از تیم‌ها برای به تعویق افتادن مسابقات روبرو شده که می‌تواند برگزاری و اتمام به موقع لیگ را تحت الشعاع قرار دهد و چه بسا منجر به لغو کامل رقابت‌ها شود.

غلامرضا بهروان، مشاور سازمان لیگ ، در برگزاری مسابقات فوتبال، درباره تمرین نکردن برخی از تیم‌ها به علت وجود یک یا دو عضو مبتلا به کرونا و درخواست برای لغو رقابت‌ها گفت: وقتی تیمی تمرین نمی‌کند، به خودش ربط دارد. از نظر علمی هم با قرنطینه کردن مبتلایان می توان تمرین را برگزار کرد.

او در پاسخ به اینکه برخی از تیم‌ها طبق پروتکل نباید تمرینات خود را تا زمان کاهش مبتلایان به کمتر از شش نفر برگزار کنند گفت: در هر حال تیم‌ها برای شرکت در مسابقات باید آمادگی خود را به دست بیاورند و برای حفظ سلامتی هم که شده، باید تمرین کنند. اگر پروتکل را رعایت کنند فکر نمی کنم مشکلی برای کسی ایجاد شود.

* هر تیمی در مسابقات حاضر نشود، غایب محسوب می‌شود

وی در پاسخ به این سوال که چه برخوردی با تیم‌های غایب در مسابقات خواهد شد، تاکید کرد: مسئولان سازمان لیگ روی این قضیه فکر می‌کنند. به زودی اطلاعیه‌ای درباره این موضوع صادر خواهد شد. هر کسی که در دیداری شرکت نکند، غایب محسوب می‌شود.

مشاور سازمان لیگ در برگزاری مسابقات در واکنش به اینکه امکان دارد لیگ دیرتر شروع شود، اظهار کرد: برخی در این اوضاع و احوال کمتر به فکر منافع ملی هستند. اگر لیگ برگزار نشود، همه دچار مشکل می‌شوند. تنها چیزی که از برخی تیم‌ها می‌توان فهمید این است که به سلامتی بازیکن فکر نمی‌کنند و برنامه دیگری را دنبال می‌کنند.

بهروان افزود: رییس جمهوری دستور بازگشایی همه مشاغل را داده ولی برخی دنبال گرفتن تضمین هستند؟ چه تضمینی باید بدهیم؟ حتی مشاغل پر ریسک هم بازگشایی شده است اما برخی تیم‌ها همچنان دنبال لغو فوتبال هستند؟

* تیم‌ها تضمین می‌دهند که در پاییز و زمستان کرونا نداریم؟

مشاور سازمان لیگ در برگزاری مسابقات همچنین درباره درخواست برخی از تیم‌ها برای لغو مسابقات تصریح کرد: اگر فصل جاری فوتبال تمام نشود، فصل آینده هم برگزار نمی‌شود. آیا این تیم‌ها می‌توانند تضمین بدهند که کرونا در پاییز و زمستان برنمی‌گردد. باید با کرونا مبارزه کنیم. باید به زندگی خودمان ادامه بدهیم و فعالیت‌های اجتماعی و ورزشی را به حالت قبلی برگردانیم.

* لیگ برگزار نشود، قهرمان را معرفی می‌کنیم

بهروان در پاسخ به این سوال که اگر لیگ به دلایلی برگزار نشود، چه تصمیمی برای فصل جاری گرفته می‌شود اذعان کرد: قاعدتا قهرمان را به AFC معرفی می‌کنیم. باید تیم‌های صعود کننده و سقوط کننده از هر لیگ را هم معرفی کنیم. ما روی این قضایا هم کار کردیم و آماده هر اتفاقی هستیم./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا