ورزشی

مرام‌نامه امیر قلعه‌نویی درباره جهان پس از کرونا

خبرمهم: سرمربی تیم فوتبال سپاهان می‌گوید برای مشخص شدن وضعیت لیگ برتر باید فقط و فقط صبر کرد تا مساله بیماری کرونا حل شود.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، امیر قلعه نویی، سرمربی تیم فوتبال سپاهان درباره شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: امیدوارم هر چه زودتر این ویروس لعنتی از همه دنیا، خصوصا کشور عزیزمان برود و نابود شود. شرایط واقعا سخت است. شرایط اقتصادی و موج دوم بیماری به مردم فشار می‌آورد. مخصوصا قشر آسیب پذیری که دغدغه‌های اقتصادی دارند. امیدوارم مسئولان هر چه زودتر به فکر دغدغه‌ها و مشکلات مردم باشند. از عزیزانی که خالصانه زحمت می‌کشند و ایثار می‌کنند تشکر ویژه می‌کنم. هر چه راجع به این عزیزان بگوییم کم گفته‌ایم. دست تک‌تک‌ آنها را می‌بوسم. امیدوارم مسئولان بعد از حل شدن مشکلات از این عزیزان تقدیر ویژه کنند.

قلعه نویی در پاسخ به این پرسش که در روزهای بدون فوتبال چه کار می‌کند گفت: ما در خانه و در کنار خانواده هستیم. در این چند ساله هر تجربه‌ای به دست آوردیم به غیر از این مدل که واقعا سخت است. دغدغه من بیشتر مردم و سلامتی جامعه است. مردم تحت فشار هستند. یکسری از گروه‌ها دغدغه مالی دارند. اگر کار نکنند چطور خرج زن و بچه‌هایشان را به دست بیاورند. امیدوارم دولت فکری بکند. با این شرایط کار کردن سخت است. ما هم در خانه هستیم و تمریناتمان را به صورت آنلاین انجام می‌دهیم. البته به نظر من این نوع تمرین یک نمایش است. فوتبال باید گروهی انجام شود و داخل زمین باشد. آن شور و شوق و درگیری‌ها اگر نباشد تمرین مزه نمی‌دهد. الان از همه مهم‌تر بحث سلامت جامعه است. بعد از آن مشکلات اقتصادی مردم است که اهمیت دارد. به تنها چیزی که نباید فکر کنیم فوتبال است. من باید از سید جلال حسینی تشکر کنم و از همه کسانی که کارهای پهلوانانه انجام می‌دهند. باشگاه سپاهان هم کارهایی انجام می‌دهد. شنیده‌ام سید جلال کار خیلی بزرگی کرده و از او واقعا تشکر می‌کنم. علی کریمی هم قبلا این کار را کرده بود. از همه کسانی که این کارها را می‌کنند تشکر می‌کنم. الان هر چه بیشتر این چیزها را نشان بدهیم خوب است. من از قشر هنرمندان و ورزشکاران که آستین بالا زده‌اند تشکر می‌کنم. البته این وظیفه ماست. سید جلال شاگرد خودم بوده و این توقع از او می‌رفت. او را واقعا بسیار دوست دارم.

سرمربی سپاهان که با رادیو ورزش صحبت می‌کرد، درباره راهکاری برای به پایان رساندن لیگ هم گفت: این یک تجربه است که در گذشته با آن برخورد نداشتم. اتفاقات مختلفی در ادوار مسابقات رخ داده است اما با این شرایط تنها زمان است که به ما اجازه می‌دهد. ما دنبال این هستیم که حقی از هیچ تیمی ضایع نشود. چه در بالا و چه در پایین جدول و چه حتی در لیگ یک. تیم‌های خوبی در لیگ یک هستند که حق دارند. ما باید اجازه دهیم زمان بگذرد. نباید خودمان جام را به این و آن بدهیم. هر اظهار نظری بکنیم غیر کارشناسی است چون تجربه این اتفاق را نداشته‌ایم. نه من، بلکه حتی فیفا و یوفا و AFC هم نداشته‌اند. کل دنیا درگیر این مساله است. متاسفانه خیلی‌ها برای اینکه خودشان را بین طرفداران عزیز کنند حرف‌هایی می‌زنند که درست نیست. فوتبال و قهرمانی‌ها و جام‌ها تمام می‌شوند. الان تنها چیزی که مهم است سلامت جامعه و دغدغه‌های اقتصادی مردم است.

او اضافه کرد: بعد از این داستان جهان یک مدل دیگری می‌شود. خدا کند ما ایرانی‌ها از این مشکل درس عبرت بگیریم. امیدوارم دنبال انسانیت، معرفت و اخلاق مداری برویم. متاسفانه می‌بینیم الان بحث‌هایی مطرح می‌شود که آدم از شنیدنش متاسف می‌شود. مسائلی که مربوط به ۵۰ سال گذشته است. خداوند به ما تلنگر زده و باید به خودمان بیاییم. نمی‌دانم این حرف‌ها چرا زده می‌شود؟ این افراد دنبال مسائل دیگری هستند و می‌خواهند خودشان را بین مردم عزیز کنند. الان از همه مهم‌تر سلامت جامعه و مشکلات اقتصادی مردم است. بعد از گذشت زمان باید تصمیمات کارشناسی گرفته شود. الان اصلا بحث فوتبال نیست. الان باید درون خودمان به ۴۰ سال گذشته برگردیم و برای اشتباهاتی که کردیم طلب مغفرت کنیم. قاطعانه می‌گویم بعد از این مشکل دنیا یک مدل دیگر می‌شود.

قلعه نویی ادامه داد: همه تیم‌ها حق دارند و خودشان را ذی نفع می‌دانند و من این را قبول دارم. از همه پیشکسوتان می‌خواهم به ۵۰، ۴۰ سال پیش برنگردند و حالا که خود جامعه هزار مدل مشکل و بحران دارد این حرف‌ها را نزنند. یک نفر حتی اگر یک روز از من بزرگ‌تر است وظیفه خودم می‌دانم به او احترام بگذارم. ما با احترام و اخلاق مداری نیاز داریم. خواهش من از دولت مردان این است که به فکر موج دوم ویروس کرونا و مشکلات اقتصادی مردم باشند. بالای ۶۰ درصد از مردم ما مشکلات اقتصادی دارند. خیرین هم کمک می‌کنند اما از همه مهم‌تر این است که دولت فکر اساسی کند. در زندگی سه اصل وجود دارد، آزادی، عدالت و صداقت. ما باید دنبال این مسائل باشیم تا جامعه به سمتی برویم تا شأن و شخصیت ایرانی حفظ شود./ایسنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا