ورزشی

فدراسیون فوتبال: فیفا الزام به برگزاری مجمع بعد از اصلاح اساسنامه ندارد/اساسنامه در انتظار تائید نهایی است

خبرمهم: روابط عمومی فدراسیون فوتبال توضیحاتی درباره روند مکاتبات صورت گرفته با فیفا در موضوع اصلاح اساسنامه منتشر کرد.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال با توجه به موضوعات و مسائل مطرح شده در رسانه ها پیرامون روند اصلاح اساسنامه فدراسیون لازم است مواردی در این خصوص به شرح ذیل تشریح شود؛

۱- پیرو هماهنگی های انجام شده با مسولان زیربط، جلسه بررسی اساسنامه فدراسیون فوتبال در تاریخ ۲۱ و ۲۲ مرداد با حضور نمایندگان فیفا،کنفدراسیون‌ و فدراسیون فوتبال در تهران برگزار شد. طی این جلسات اساسنامه استاندارد پیشنهادی فیفا به عنوان پیش نویس مطرح شد و بررسی و اصلاحات اولیه در آن صورت پذیرفت.

۲ -متعاقباً فیفا پیش نویس مذکور را پس از ویرایش و اعمال نظرات اصلاحی فدراسیون ارسال و درخواست کرد بررسی های مورد نیاز نهایی در چهارچوب قوانین و مقررات انجام و در صورت تأیید برای فیفا ارسال شود.

۳- در فرآیند اصلاح و به روزرسانی نهایی اساسنامه،دو جلسه در آبان ماه ۹۸ با حضور رییس وقت،نایب رییس دوم،سرپرست دبیرکلی،رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات و رییس دپارتمان‌ بین الملل در فدراسیون برگزار شد و در نهایت با توجه به در پیش بودن مجمع انتخاباتی فدراسیون و فرصت اندک تا آن موعد و به منظور پیشگیری از هرگونه شائبه دخالت و یا مهندسی انتخابات در صورت تغییر اساسنامه پیش از مجمع انتخاباتی مقرر گردید فرآیند تغییر اساسنامه پس از برگزاری انتخابات در دستور کار قرار گیرد و تیم مدیریتی بعدی عهده دار این مهم شود.

۴- نمایندگان فیفا و کنفدراسیون در اساسنامه‌ جدید پیشنهادی بر چند موضوع تصریح داشتند که یکی از آنها عدم حضور وزیر و معاون محترم وزیر ورزش و جوانان در مجمع انتخاباتی‌ فدراسیون فوتبال بود که این موضوع با مخالفت رسمی فدراسیون در همان نشست همراه بود اما نمایندگان اعزامی فیفا و کنفدراسیون نپذیرفتند. مسولان فدراسیون با تاکید‌ بر نقش حمایتی وزارت ورزش و جوانان از فدراسیون فوتبال بر این موضوع تصریح داشتند که همراهی و همگامی دولت با فوتبال مانند همه کشورهای دنیا تبعات مثبتی در فرآیند موفقیت این ورزش داشته و خواهد داشت.گفتنی است گزینش ارکان قضایی فدراسیون توسط مجمع هم از دیگر موارد مطروحه در اساسنامه جدید بود.

۵- نکته قابل توجه اینکه فیفا در هیچ یک از مکاتبات ذکر شده اشاره ای به الزام برگزاری انتخابات پس از تصویب اساسنامه جدید نداشت و صرفاً پس از اعلام تاریخ برگزاری انتخابات این موضوع مطرح شد. توضیح مهم دیگر اینکه مکاتبات ۴ موردی مدنظر فیفا به صورت نامه رسمی به رییس و دبیرکل نبوده و پیگیری صرفا به صورت پست الکترونیک و پرسش و پاسخ از واحد بین الملل بوده که پاسخ های لازم هم متعاقبا توسط این واحد ارائه گردیده است.

۶ -به صورت موازی و به دنبال جلسات رییس وقت فدراسیون با مسولان وزارت ورزش و جوانان و اظهارنظر دکتر داورزنی،معاون محترم وقت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان مبنی بر طی مراحل اول و دوم بررسی اساسنامه فدراسیون فوتبال و بررسی نهایی آن در هیات محترم دولت در مورخ ۲ مرداد ۹۸،رییس وقت فدراسیون در ماههای بعد به همراه دکتر احمدی،معاون محترم وزارت ورزش و جوانان در تمامی کمیسیون های مرتبط در هیات دولت شرکت کردند.لذا فدراسیون فوتبال در این مدت پیگیری لازم را برای اخذ مصوبه اساسنامه فعلی نیز به عمل آورده بود تا این اساسنامه به تایید نهایی هیات محترم وزیران برسد اما تا به حال این اتفاق رخ نداده و اساسنامه همچنان در کمیسیون مربوطه در انتظار تصویب نهایی است.
در این خصوص و موضوعات مرتبط با اصلاح اساسنامه و برگزاری مجمع فدراسیون فوتبال اطلاع رسانی لازم از طریق سایت رسمی فدراسیون صورت می گیرد./فارس

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا