ورزشی

رئال و بارسا بیشتر از رشد ناخالص داخلی ۱۴ کشور جهان درآمد داشته‌اند

خبرمهم: باشگاه‌های رئال‌مادرید و بارسلونای اسپانیا، سال گذشته در مجموع با درآمدی معادل یک میلیون و ۵۹۶ هزار یورو، بیشتر از تولید ناخالص داخلی ۱۴ کشور جهان سودآوری داشتند.

به گزارش بخش ورزشی سایت خبرمهم، اگر ال‌کلاسیکو یک کشور بود، آنگاه قدرت اقتصادی آن از ۱۴ کشور جهان بیشتر می‌شد.

در واقع، در سال مالی گذشته، رئال و بارسا در مجموع بیشتر از رشد ناخالص داخلی کشورهایی همچون ساموآ، جزایر سلیمان، تونگا، دومینیکا و میکرونزی درآمد داشتند؛ آماری که شاهد دیگری بر آن چیزی است که قرار است امشب (یکشنبه) در سانتیاگو برنابئو شاهد آن باشیم.

براساس گزارش منتشر شده توسط شرکت حسابداری دلویت، این دو باشگاه با درآمد حدود یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورویی، صدرنشین رنکینگ پردرآمدترین باشگاه‌های جهان شدند و خزانه آنان همواره در حال بزرگ شدن است.

مادریدی‌ها با توجه به افزایش ۸.۶ درصدی در درآمدهایشان، امیدوارند تا سال جاری رقم به مراتب بهتری را برجای بگذارند و این در حالی است که بارسا انتظار بهبود ۵.۸ درصدی عواید خود را دارد.

حتی بدون احتساب درآمد بلیت فروشی بازی‌های برگزار شده در برنابئو و نیوکمپ، تنها با محاسبه عواید حاصل از تورهای ورزشگاهی که هر دو باشگاه برای ورزشگاه‌های اختصاصی خود ترتیب می‌دهند، رئال و بارسا سالانه در مجموع ۲.۳ میلیون ملاقات کننده می‌پذیرند.

این رقم را با آمار کلی توریست‌های بازدید کننده از کشورهایی همچون اسلواکی (۲.۲ میلیون)، اکوآدور (۱.۷ میلیون)، نیجریه (۱.۹ میلیون) و لبنان (۱.۸ میلیون نفر) در سال گذشته مقایسه کنید./ایرنا

جهت دریافت مهم‌ترین خبرها، ایمیل خود را وارد کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بخوانید:

دکمه بازگشت به بالا